۹ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85185088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد بهره وری نظام اداری با سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت

زنجان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان از اجرای طرح سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت در ۶۰ دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: در حال پیگیری برای تسری استقرار و اجرای این طرح در کلیه دستگاههای اجرایی استان هستیم.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت از سال ۱۴۰۱ در کشور شروع شده است و این موضوع از طریق سامانه متمرکزی عملیاتی می شود. این سامانه امکان آن را برای شهروندان فراهم می‌کند که در مراجعه به ادارات، بتوانند نظرات خود را نسبت به عملکرد کارکنان دولت به اطلاع مدیران دستگاه‌ها برسانند که ساده‌ترین راه در این زمینه، اسکن‌کردن بارکُد درج شده روی میز کارکنان دولت و امتیازدهی از طریق پنجره خدمات دولت است.

زنجان از استان های پیشرو در اجرای طرح سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت است. خبرنگار ایرنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای این طرح در استان زنجان با ناهید نجفی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت و گو کرده است.

رشد بهره وری نظام اداری با سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت
ایرنا: هدف از راه اندازی سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت چیست؟
نجفی: پیرو دستور رییس جمهور در شورای عالی اداری و به منظور اجرای اقدامات مندرج در سند تحول دولت مردمی سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از کارکنان دستگاههای اجرایی تحت سامانه ای در دستور کار قرار گرفت در همین راستا سامانه ای با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شده است که کلیه شهروندان می توانند از طریق این سامانه میزان رضایت خود را از نحوه ارائه خدمت کارکنان اعلام کنند.

همه دستگاههای زیرمجموعه سه قوه مسوول اجرای طرح سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت هستند.کوتاه کردن فاصله بین مردم و مسئولان، مشارکت دادن و دریافت نظرات مردم، شناخت واحدها و کارکنانی که باعث نارضایتی مردم از نحوه ارائه خدمت توسط کارکنان هستند، افزایش پاسخگویی مطلوب و توام با احترام توسط خدمت دهندگان از جمله اهداف این طرح است.
ایرنا: جامعه هدف و مشمولین این طرح کدام سازمان ها و ارگان ها هستند؟
نجفی: کلیه دستگاههای زیر مجموعه قوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه مشمول اجرای طرح از سطح وزارتخانه تا سطوح استان و شهرستان است و بالاترین مقام دستگاه اجرایی هم مسئول اجرای طرح هستند.

ایرنا: ذی نفعان طرح چه کسانی هستند؟
نجفی: ذی نفعان این طرح کلیه سطوح جامعه اعم از مدیران در همه سطوح مدیریتی، استانداران و مراجع تصمیم گیر استان، سازمان اداری و استخدامی کشور و رییس جمهور است و از طرف دیگر کلیه شهروندان را در بر می گیرد و در نهایت با بهبود عملکرد کارکنان رشد بهره وری در نظام اداری را سرعت بیشتری خواهد بخشید.

رشد بهره وری نظام اداری با سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت
ایرنا: در این طرح چه سوالاتی از مراجعه کنندگان پرسیده می شود؟
نجفی: با اسکن QRcode یا شماره گیری کد دستوری ضمن اینکه شماره موبایل مراجعه کننده دریافت می شود به چهار سوال در دامنه یک تا پنج پاسخ داده می‌شود که این سوالات شامل ۱_ قانون مداری و عدم تبعیض در ارائه خدمت؟ ۲_ سرعت و دقت مناسب در انجام فعالیت مرتبط با خدمت؟ ۳_ ارائه راهنمایی های لازم و پاسخگویی مناسب به هنگام ارائه خدمت؟ ۴_ رفتار با کرامت و محترمانه هنگام ارائه خدمت؟ است.


ایرنا :در حال حاضر وضعیت استقرار این طرح در دستگاههای استان چگونه است؟
نجفی: در حال حاضر در بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی این طرح مستقر و اجرا شده است و در حال پیگیری برای تسری استقرار و اجرای آن در کلیه دستگاههای استان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha