۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85185092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی: آمریکا خواستار توقف جنگ در یمن نیست

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷
کد خبر: 85185092
مقام یمنی: آمریکا خواستار توقف جنگ در یمن نیست

تهران- ایرنا- معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب گفت که آمریکا نمی‌خواهد جنگ در این کشور متوقف شود.

به گزارش ایرنا از المسیره، «حسین العزی» افزود: آمریکا نمی‌خواهد جنگ در یمن متوقف شود و دیگر طرف‌های بین‌المللی همچنان نقش منفی در اوضاع یمن دارند.

وی گفت: عدم پایبندی به توافقات صورت گرفته درباره پروازها از فرودگاه صنعا اقدامی ناپسند است که نشان دهنده عدم تمایل ائتلاف متجاوز به صلح و اعتمادسازی است.

معاون وزیرخارجه دولت نجات ملی اضافه کرد، موضوع پرداخت حقوق کارکنان دولت برای اعتمادسازی و ورود به فضای آرامش، ضروری و حساس است و اگر تعلل ادامه پیدا کند ما را مجبور می‌کنند سراغ گزینه‌های دیگر برویم.

العزی در ادامه با بیان اینکه ما باید مرجع جدیدی برای صلح ایجاد کنیم و ائتلاف متجاوز به دنبال صلح نیست، گفت: بازسازی اعتماد تنها با دستیابی به پیشرفت در پرونده بشردوستانه امکان پذیر است.

وی تأکید کرد، راه صلح در یمن روشن است و آن رفع محاصره، پایان دادن به تجاوز، پایان دادن به اشغالگری و رسیدگی به آثار و پیامدهای جنگ انسانی و اقتصادی است.

معاون وزیر خارجه یمن همچنین گفت: اقدام ائتلاف متجاوز درخصوص صلح تا کنون فقط در حد حرف بوده و در صورت جدیت برای حرکت به سمت صلح، مطالبات ما آسان است.

پیش تر مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: متجاوزان به یمن فقط زبان زور را می‌فهند و جنگ علیه تجاوز به رویارویی نظامی محدود نمی‌شود، ما جنگ اراده‌ها را راه می‌اندازیم.

وی گفته بود: اراده مردم یمن، استواری و قدرت آنهاست که مانع از دستیابی تجاوزکاران به اهدافش شد. متجاوزان از ما می‌خواهند که بمیریم، در حالی که ما زندگی با عزت می‌خواهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha