۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85192350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعا: ائتلاف متجاوز به عمد رنج ملت یمن را دوچندان کرد

تهران- ایرنا- وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در سخنانی تاکید کرد که ائتلاف متجاوز عربی - آمریکایی به عمد درد و رنج ملت یمن را دوچندان کرده است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از شبکه المسیره، «عبد الوهاب الدره» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در دیدار با مدیر دفتر نماینده سازمان ملل در این کشور در این باره اظهار کرد: وضعیت انسانی در یمن به دلیل محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعا توسط ائتلاف متجاوز عربی - آمریکایی و مزدوران آنها بدتر شده است.

وزیر حمل و نقل یمن گفت: تجاوز به عمد با کاهش تعداد پروازها به تنها مقصد اردن از ۶ به ۳ پرواز در هفته بدون هیچ توجیهی، درد و رنج ملت یمن از جمله بیماران را دوچندان کرد.

وی افزود: ما از دفتر نماینده سازمان ملل می‌خواهیم که به عنوان یک حق قانونی، طرف مقابل را برای باز کردن سریع مقاصد دیگر بدون تعلل، مانند قاهره، هند و غیره تحت فشار قرار دهد.

در همین راستا، «غالب مطلق» وزیر راه یمن نیز در جریان این دیدار تاکید کرد: ما بر لزوم اجازه دادن به خطوط هوایی بین المللی برای انجام پروازها از طریق فرودگاه بین‌المللی صنعا به چندین مقصد بین‌المللی مطابق با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی تاکید می‌کنیم.

وی افزود: فرودگاه بین المللی صنعا خدمات بشردوستانه خود را به همه مردم به ویژه بیمارانی که در اثر تجاوز و محاصره از بیماری‌های جدی رنج می‌برند، ارائه می‌دهد.

وزیر راه یمن ادامه داد: بازگشایی کامل فرودگاه صنعا برای نجات جان بیماران از مرگ حتمی و کاهش درد و رنج ملت یمن یک ضرورت انسانی است.

«رکسانا یلنا بازرگان» مدیر دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن نیز در این دیدار گفت: ما بر لزوم بازگشایی فرودگاه صنعا برای کاهش درد و رنج مردم یمن از جمله بیماران تاکید می‌کنیم.

پیشتر نیز «خالد الشریف» مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا نقش سازمان ملل در قبال ملت یمن را منفی دانست و گفت که این نهاد بین‌المللی باید برای بازگشایی کامل این فرودگاه، فشار بیاورد.

یمن بیش از هشت سال است که شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha