۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85185308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار نارنجی وزش باد و خیزش گرد و خاک در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و غبار در روزهای پایانی هفته هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

رئیس گروه پیش‌ بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پایان هفته جاری کماکان وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی در برخی ساعات به ویژه در نیمه‌شرقی استان قابل پیش بینی است.

جواد نخعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزهای پایانی هفته از چهارشنبه تا شنبه هفته آینده با استمرار این شرایط و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در منطقه گسترده‌تر می‌شود که هشدار سطح نارنجی برای این مدت صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین توفان گرد و خاک در مرز شرقی از جمله شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان می‌تواند سبب ایجاد خسارت شود.

براساس هشدار هواشناسی سطح نارنجی احتمال خسارت گسترده زیاد است و این هشدار، اقدام ضروری را می‌رساند.

رئیس گروه پیش‌ بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش سازه‌های گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، خودداری از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص در شرایط هوای ناسالم، استفاده از ماسک مناسب همچنین پرهیز از پارک خودرو زیر درختان کهنسال از توصیه‌های هواشناسی است.

وی اضافه کرد: روند تغییرات دما نیز امروز و فردا به طور نسبی افزایشی است.

نخعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته قاین با حداقل دمای ۱۸ درجه خنک‌ترین و طبس و دهسلم با حداکثر دمای ۴۳ درجه گرمترین ایستگاه بودند، نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۱۹ و ۳۵ درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha