۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85185629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فواد حسین: از روابط خوب کنونی ایران و عربستان استقبال می‌کنیم + فیلم

تهران - ایرنا-«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق گفت که کشورش از روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و عربستان استقبال می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، فواد حسین امروز دوشنبه پس از دیدار با «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بغداد در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی افزود که در این دیدار به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و عربستان پرداخته شد و از آن استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: سیاست خارجی عراق در راستای تقویت و توسعه روابط با کشورهای همسایه است و در این راستا، روابط خود را با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تقویت کرده ایم.

وزیر خارجه عراق با اشاره به نقش آفرینی این کشور در راستای تقویت امنیت منطقه اظهار داشت: تقویت امنیت یک کار جمعی در منطقه است و نتیجه روابط کشورهای عرب خلیج فارس با کشور همسایه ایران و کشور همسایه ترکیه را مشاهده می کنیم و عراق نقشی در این زمینه ایفاد کرده است.

وی گفت: در این دیدار تاکید کردیم که تامین امنیت در منطقه یک کار مشترک و همکاری در زمینه تقویت امنیت منطقه واجب است.

فواد حسین اظهار کرد: ما در این دیدار همچنین به اجلاس اقتصادی بین عراق و کشورهای عرب شورای همکاری خلیج پرداختیم که امسال در امارات برگزار می شود و اجلاسی مهم به شمار می رود.

وزیر خارجه عراق اضافه کرد: در این نشست به یک سری مسائل پرداخته شد که درباره چگونگی تقویت روابط اقتصادی با کشورهای عرب شورای همکاری خلیج فارس است. مسئله برق یکی از مسائل مهم مورد بحث است و اتصال برق عراق از طریق شبکه کشورهای عرب حوزه خلیج و عربستان محور اساسی از موارد مورد بحث بود و امیدواریم که به مرحله نهایی در زمینه اتصال شبکه برق برسیم.

وی تصریح کرد: درهای ما به روی شرکت های عرب حوزه خلیج فارس درباره گاز و نفت و سرمایه گذاری های آنها باز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha