۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85185662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۶۰ پایگاه اوقات فراغت در مدارس غیردولتی بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۶۰ پایگاه اوقات فراغت در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، بازی‌های بومی و محلی، هنری و ورزشی در مدارس غیردولتی استان بوشهر فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی ملاکی صبح دوشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: دانش‌آموزان در فصل تابستان ضمن حضور در کلاس‌های آموزشی مختلف در زمینه ورزشی، هنری و سبک زندگی علاوه بر یادگیری یک مهارت، اوقات مناسبی را در کنار همسالان خود سپری می‌کنند.

وی افزود: این شرایط سبب می‌شود که دانش‌آموزان وقت کمتری را برای حضور در شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده و کمتر از مضررات آن برخوردار شوند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: از آنجا که دانش‌آموزان در فصول مدرسه بیشتر بر حوزه آموزش و یادگیری تمرکز می‌کنند، تابستان فصل مناسبی برای غنی‌کردن اوقات فراغت و بازی به شمار می‌رود که مدارس می‌توانند به عنوان یک مکان مناسب، مد نظر قرار گیرند.

ملاکی ادامه داد: مطالعات نشان داده که دانش‌آموزانی که در کلاس‌های اوقات فراغات تابستان و به خصوص در بخش‌های ورزشی شرکت نمی‌کنند با افزایش وزن و بیخوابی به دلیل حضور بیش از نیاز در شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شوندکه می تواند بر سلامتی آنها اثر نامناسب بگذارد.

وی یادآور شد: سعی شده که کلاس های اوقات فراغت دانش‌آموزان با هزینه‌های متناسب با اقتصاد خانواده‌ها برگزار شود که توصیه‌هایی نیز به مدیران مدارس غیردولتی شده است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: حضور پرشور دانش‌آموزان در هفته ولایت، مسابقات غدیرشناسی در قالب‌های نقاشی، کتابخوانی و قصه‌گویی از دیگر فعالیت‌های پر رنگ مدارس غیردولتی استان بوده است.

ملاکی عنوان کرد: کلاس‌های حفظ قرآن کریم از دیگر اقدامات برجسته در مدارس غیردولتی استان است که با استقبال خوبی همراه بوده است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در سال جاری برنامه‌های پرورشی مدارس و مراکز غیردولتی استان با محوریت قرآن‌شناسی برنامه‌ریزی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha