۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85185732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85185732
آغاز ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران

ساری- ایرنا- سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: ساخت زائر سرای اربعین مازندران در مرز مهران آغاز شده و با اعتبارات استانی به اتمام خواهد رسید.

‌به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد توکلی روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین مازندران که در ساری، ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در مراسم عزاداری عاشورای حسینی و ایام حزن سرور و سالار شهیدان و تجلیل از همه عوامل فعال نظامی و انتظامی که برای برقراری نظم و امنیت حضور مستمر داشتند؛ اظهار کرد: ساخت محل اسکان برای زائران اربعین مازندران بسیار مهم است که با هماهنگی استانداری ایلام زمینی به مساحت حدود ۳ هزار متر مربع در مرز مهران تحویل استان مازندران شده است و مجوز پروانه ساختمان نیز توسط استانداری صادر شد.

وی با بیان اینکه زمین در مرز مهران امسال تحویل خواهد شد، افزود: بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران بعنوان مجری طرح معرفی و تا این لحظه عملیات اجرایی شامل خاک برداری اولیه انجام شد و عملیات پی نیز آغاز شده است.

این مقام مسئول، کل بنای این زائر سرا را پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع اعلام و تصریح کرد: این زائر سرا دارای محل اسکان، آشپزخانه صنعتی و ساختمان اداری دو طبقه به مساحت ۲۴۰ متر مربع می‌باشد.

آغاز ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران

توکلی با اشاره به اینکه بخشی از مصالح از جمله میلگرد، سیمان و بلوک به کارگاه منتقل شده است، اظهار داشت: ساخت بنا و تجهیزات کامل برای مبله کردن زائرسرا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تعهداتی نیز برای شهرستان‌ها ایجاد شده است و انتظار می‌رود تا فرمانداران پیگیر آن باشند.

وی با بیان اینکه تامین بخشی از منابع برای ساخت زائر سرا از محل کمک های عتبات می باشد، افزود: این زائرسرا از کمک‌های مردمی نیز بهره خواهد برد و همچنین ادارات کل استان نیز می توانند بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند، کمک داشته باشند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه کار اسکلت و سفت چینی زائرسرا امسال انجام می‌شود، گفت: با اجرای زائرسرای، زائرین مازندران برای اعزام به اربعین مشکلی نخواهند داشت.

توکلی با اشاره به اینکه استان مازندران برای برگزاری اربعین و اعزام زائران حسینی به کربلا در آمادگی به سر می‌برد، افزود: تجهیزات مرتبط از جمله ناوگان حمل و نقلی جهت اعزام زائران به مرز پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha