دانشگاه‌ها باید محل تربیت مدیران باشد

اردبیل - ایرنا - نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رویکرد هیات‌های رسیدگی به تخلفات رویکرد صیانتی و پیشگیری است، گفت: دانشگاه‌ها باید محل تربیت مدیران آینده باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روز دوشنبه در نشست با اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: آموزش و اخلاق مکمل همدیگر بوده و یکی از مهم‌ترین اهداف ما این است که دانشگاه‌های کشور از لحاظ اخلاقی پیشگام باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید به عنوان محل گفت و گوی اندیشه‌ها و تضارب آرا شناخته شود ، رعایت نظم ، امانتداری و توجه به سلامت اداری در دانشگاه بسیار مهم بوده و سایر ادارات نیز باید دانشگاه را الگوی خود قرار دهند.

نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حاکمیت قانون و عمل به آن باید همواره به عنوان یک اصل باشد، تصریح کرد: حاکمیت قانون پیش شرط مهمی برای توسعه کشور است.

وی ادامه داد: آبروی افراد نیز برای ما بسیار مهم است و همه تلاش‌ها این است که تا جایی که ظرفیت قانونی اجازه می‌دهد، پرونده‌ای برای همکاران تشکیل نشود.

وی به رویکرد اصلاحی در برخورد با تخلفات تاکید کرد و اضافه کرد: در عین حال امتیازات و ارتقا نیز باید برای افرادی در نظر گرفته شود که به تعهدات خود عمل می‌کنند.

دکتر اسماعیل چمنی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست گفت: دانشگاه محقق اردبیلی دارای حدود ۸۰۰ عضو هیات علمی و کارمند می باشد و شاهد پرونده‌های تخلف حداقلی کمتر از انگشتان دست برای این تعداد از همکاران هستیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای ۶ دانشکده در مرکز استان و سه دانشکده در شهرستان‌های نمین، مشگین‌شهر و پارس‌آباد است.

وی با اشاره به توانمندی اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: پنج نفر از دانشمندان یک درصد برتر و ۱۷ نفر از دانشمندان ۲ درصد برتر جهان از اعضای هیات علمی و پژوهشگران این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به جایگاه مطلوب این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی برغم جوان بودن دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی جزو دانشگاه‌های سرآمد کشور هستیم.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته هیچگونه پرونده تخلفات در حوزه کارمندی در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل نشده است، ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده در خصوص اغتشاشات سال گذشته نیز، شاهد جوی آرام در این دانشگاه بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha