۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85186635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ طرح توسعه مدیریت منابع آب خراسان شمالی در دست مطالعه است

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۱۴ طرح به منظور توسعه مدیریت منابع آب استان در دست مطالعه و کار تعدادی از این طرح‌ها تا ۹۸ درصد انجام شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مهندس سید عقیل مرتضوی روز سه شنبه اظهار کرد: برای مطالعه ۱۴ طرح توسعه مدیریت منابع آب استان که بخش زیادی از آن طرح های ملی هستند تاکنون در مجموع بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: این طرح ها در زمینه های تامین و انتقال آب شرب مناطق استان، سد سازی، کنترل سیلاب، ساخت بند ذخیره ای و بهره برداری بهینه از منابع آب رودخانه های استان است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مطالعات اغلب طرح های بزرگ ملی تکمیل شده و مطالعه طرح تامین و انتقال آب از سرانی به شهرهای استان، مطالعات مرحله اول و دوم بند تغذیه ای در محدوده روستای کلاته ولی باغان شیروان، مطالعات استفاده بهنیه از رودخانه های سنخواست جاجرم، بام اسفراین، راز، خرتوت، اینچه راز و جرگلان و سست اسفراین از جمله این طرح‌های مطالعاتی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ۹۵ درصد کار مطالعات طرح تامین و انتقال آب از سرانی به شهرهای استان انجام شده و مطالعات مرحله اول بهره گیری از منابع آب رودخانه های منتهی به شهر راز نیز کامل شده و مطالعات مرحله دوم آن نیز ۸۵ درصد در دست انجام است.

به گفته مرتضوی مطالعات مرحله اول بهره گیری بهینه از رودخانه های حوضه روستای بام اسفراین و مطالعات مرحله اول و دوم استفاده بهینه از منابع آب رودخانه سست اسفراین نیز تکمیل شده و درصورت تامین اعتبارات استانی آماده اجرا می باشد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی ۲۳۴ میلیون متر مکعب در دست بهره برداری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha