۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85186893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۰ اثر به جشنواره قرآنی "مدهامتان" استان اردبیل ارسال شد

اردبیل- ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل از ارسال ۳۷۰ اثر به شانزدهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" در این استان خبر داد.

مصطفی آمون روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۳۱ تیرماه سال جاری مهلت نام‌نویسی در شانزدهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" در استان بود، افزود: در مجموع ۳۷۰ نفر از حافظان، مکبران، قراء و موذنان از مناطق مختلف استان آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و آثار ارسالی در آینده نزدیک داوری خواهد شد.

وی گفت: این رویداد قرآنی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده و در ۲ مرحله استانی و کشوری و در سه رده‌ سنی زیر هفت سال (کودکان) ، هفت تا ۱۶ سال (نوجوانان) و ۱۷ تا ۳۰ سال (جوانان) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی زیربنای کشف استعدادهای حوزه قرآنی است، اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان بزرگترین رویداد قرآنی است که توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و معارف اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

آمون اضافه کرد: امسال علاوه بر موارد فوق برای نخستین بار مسابقه در ۲ رشته "مساجد و پایگاه‌های قرآنی" و "تولیدات هنری" در جشنواره قرآنی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نفرات برتر مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت، ادامه داد: علاوه بر تجلیل و اهدای جوایز به نفرات برتر، از آنها تا پایان سال حمایت‌های قرآنی خواهد شد.

وی گفت: پارسال در پانزدهمین دوره این جشنواره سه نفر از استان اردبیل در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری راه یافتند که رسول تمجید در رده سنی جوانان در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی در محلات و مساجد را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان ذکر کرد.

نام این مسابقات (مدهامتان) برگرفته از آیه ۶۴ سوره رحمن به معنای ۲ باغ سرسبز و خرم است و از آن جا که چنین رنگی نشانه نهایت شادابی و طراوت گیاهان و درختان است، این تعبیر بیانگر نهایت خرمی بهشت است.

حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی ، هنری با عضویت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مساجد استان اردبیل فعال است که از این تعداد ۶۰ درصد در مناطق روستایی و ۴۰ درصد نیز در مناطق شهری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha