کودکان و نوجوانان اردبیلی پای سفره کتاب نشستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل از اجرای طرح معرفی کتب علمی ، مذهبی، هنری و ادبی به اعضای کانون‌های این استان با هدف شناخت جامعه هدف از آرمان و ارزش‌های مناسبت‌های ملی و مذهبی نظیر عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ملیحه ملک‌زاده فرد روز شنبه در حاشیه آئین معرفی کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: ۲۲ مرکز کانون در مرکز و شهرستان‌های این استان فعال است و طرح پویش و معرفی کتاب برای مناسبت‌های مختلف به تازگی آغاز شده است.

وی ادامه داد: امروز سه کتاب "تشنه‌لبان" نوشته‌ حمیـد گروگـان ، "چهل روز عاشـقانه" نوشته‌ محمدرضا سنگری و "هنگام باران بود" اثر سید حبیب نظاری از انتشارات کانون پرورش فکری برای مخاطبان معرفی شد.

وی افزود: تهیه و پخش کلیپ‌هایی از معرفی این کتاب‌ها از طریق شبکه استانی سبلان با همکاری صدا و سیمای مرکز اردبیل از گام‌های اجرایی این پویش است و نشر تیزر در فضای مجازی، طراحی و اجرای برنامه‌های متنـوع از جمله جلسـات روخـوانی و بلندخوانی، معرفی دیواری کتاب‌ها در مراکز، دعـوت از چهره‌های ادبی، هنری، بزرگـان دینی مذهبی، ائمه جماعـات و خانواده‌های اعضـا در جلسـات بررسـی و روخوانی کتاب نیز اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: چاپ صفحات کتاب روی بنر در اندازه‌های بزرگ و نصب در اماکن و پارک‌های عمومی از دیگر اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پویش معرفی کتاب، برای ترغیب مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان به مطالعه هر چه بیشتر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: توسـعه و ترویج کتاب‌خوانی از اهداف مهم برنامه‌های مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و مربیان مراکز کانون استان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعضا و گروه‌های خود در ۲۲ مرکز در این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha