۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85186906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مورخ صهیونیست: دشمنان نشسته‌اند و فروپاشی ما را نگاه می‌کنند

تهران-ایرنا- «ایال زیسر» مورخ و استاد شرق‌شناسی دانشگاه تل‌آویو با اشاره به بحران شدید داخلی رژیم صهیونیستی گفت: دشمنان تل آویو نیاز به انجام کاری علیه اسرائیل ندارند و تنها نشسته اند و نظاره گر فروپاشی آن هستند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، زیسر در یادداشتی که توسط روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» منتشر شد، آورده است: رویای دشمنان اسرائیل برای ضربه زدن به و از بین بردن آن درحال تحقق است؛ بدون اینکه آنها نیاز داشته باشند که اقدام قابل توجهی در این باره انجام دهند.

وی افزود: اتفاقات اسرائیل به خودی خود حاکی از این مساله است و ما امروز می‌توانیم سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را درک کنیم که اخیرا و همزمان با اوج بحران در اسرائیل گفت، اسرائیلی‌ها اعتراف می‌کنند که این ایام بدترین روزها در تاریخ صهیونیست‌ها بوده و ماجرا از این قرار است که اسرائیل در مسیر فروپاشی، اختلاف و زیان داخلی قرار گرفته است.

این مورخ صهیونیست ادامه می‌دهد: خوشحالی دشمنان از آنچه در «اسرائیل» درحال رخ دادن است، باید ما را نگران کند و باید سخنان نصرالله را به یاد بیاوریم که گفته بود، "به اسرائیلی‌ها می‌گوییم که سوار هواپیما یا کشتی شوند و به جایی که از آنجا آمده‌اند برگردند."

وی به استفاده از ضعف رژیم صهیونیستی توسط محور مقاومت در منطقه اشاره کرد و افزود که رژیم اشغالگر همچنان در باتلاق اختلافات داخلی در ارتش غرق شده است، اتفاقی که بر آمادگی عملیاتی آن تاثیر می‌گذارد، شاید ترس از نبرد احتمالی با حزب الله و یا حماس، این رژیم را نجات دهد و صهیونیست‌ها را وادار به کنار گذاشتن اختلافات میان خود و متحدانش در مقابل تهدید خارجی کنند.

زیسر گفت: دور جدید رویارویی و نبرد با حزب‌الله موضوع زمان است و باید بازدارندگی در رویارویی تقویت شود و اسرائیل باید صحنه رویارویی و زمان آن را انتخاب کند و (سید حسن) نصرالله و شرکای وی را رها نکند تا طبق معمول هر بار، اسرائیل را دوباره به رویارویی در زمان و مکان نامطلوب برای ما بکشانند.

این مورخ صهیونیست همچنین با اشاره به بحران داخلی رژیم اشغالگر هشدار داد که این روزها؛ روزهای عادی در سرزمین‌های اشغالی نیست؛ چراکه رژیم اسرائیل نه سیاست خارجی دارد و نه یک سیاست امنیتی. تصمیماتی نیز که اتخاذ می‌شود صرفا ملاحظات سیاست داخلی است. (سید حسن) نصرالله به جشن و شادی خود ادامه خواهد داد و از ضعفی که امروز رژیم اسرائیل نسبت به دشمنان خود نشان می‌دهد، استفاده خواهد کرد و در نهایت، به آنچه استحقاقش را دارد خواهد رسید و ما بهای سنگینی خواهیم پرداخت.

زیسر همچنین تاکید کرد: زمان ترور سید حسن نصرالله در زمان و مکان مناسب فرا رسیده است.

رژیم صهیونیستی از زمان سرکار آمدن کابینه نتانیاهو وارد یک بحران و شکاف داخلی شدید شده است؛ طوری که مقامات این رژیم و در رأس آنها اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اشغالگر بارها نسبت به فروپاشی آن در نتیجه این اختلافات هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha