۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85187019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس مجلس پاکستان: روابط تجاری تهران-اسلام‌آباد باید تقویت شود+فیلم

اسلام‌آباد- ایرنا- رئیس مجلس ملی پاکستان روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مهم دانست و تاکید کرد که باید از مناسبات غنی دو کشور همسایه، در راستای تقویت همکاری‌های تجاری استفاده کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، راجا پرویز اشرف که امروز در اسلام‌آباد پذیرای رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان بود، از میزبانی سخاوتمندانه و میهمان‌نوازی دولت و ملت ایران از شهروندان پاکستانی به ویژه گردشگران مذهبی قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد برای صلح و ثبات پایدار در منطقه بسیار حائز اهمیت است لذا معتقدیم که این روابط غنی و برادرانه باید تبدیل به یک همکاری قوی و پیوسته در حوزه تجارت و ارتباطات اقتصادی شود.

رئیس مجلس پاکستان اظهار داشت: ایران و پاکستان فرصت‌های گسترده‌ای برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی دارند و ما همزمان از تقویت همکاری‌های پارلمانی که باعث تقویت بیشتر روابط بین دو کشور می‌شود، حمایت می‌کنیم.

وی با خوشامدگویی به سفیر جدید ایران برای وی آرزوی موفقیت کرد و گفت که اطمینان داریم سفیر ایران برای هرچه نزدیکتر کردن مردم دو کشور و تحکیم روابط تلاش‌های پرثمری را انجام خواهد داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز با قدردانی از نگاه مثبت رئیس مجلس این کشور به روابط نزدیک اسلام‌آباد و تهران، حمله تروریستی اخیر در شمال غرب پاکستان را محکوم و با دولت و مردم پاکستان ابراز همدردی کرد.

باید از روابط غنی تهران-اسلام‌آباد برای تقویت تجارت دوجانبه بهره‌برداری کرد+فیلم

رضا امیری مقدم با ارائه گزارشی از آخرین سطح روابط دوجانبه ایران و پاکستان، نسبت به توسعه ارتباطات میان مجالس دو کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: نقش مجالس برای کمک به دولت‌های دو کشور در مسیر تقویت همکاری‌های مشترک و ارتباطات مردمی بسیار مهم و ارزنده است.

وی همچنین گزارشی از برنامه‌های خود برای کمک به تقویت همکاری‌های دوجانبه اقتصادی ایران و پاکستان و فراهم کردن زمینه برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل ارائه کرد.

شایان ذکر است، امسال حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان برای اولین بار از ۲ میلیارد دلار عبور کرده و پیش بینی می‌شود با عزم مقام‌های بلندپایه دو کشور برای افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه کمک به تسهیل و روان‌سازی تجارت مرزی، در آینده نیز حجم تجارت دوجانبه به رقم ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha