۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۵:۲۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85187281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع روسیه و فرمانده ارتش الجزایر درباره همکاری‌های نظامی گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، وزیر دفاع روسیه در مسکو با رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر دیدار و درباره همکاری‌های نظامی رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با سعید شنقریحه رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر درباره تقویت همکاری‌های نظامی بین ارتش‌های دو کشور گفت وگو کرد.

روز دوشنبه، رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر به دعوت وزیر دفاع روسیه وارد مسکو شد.

وزارت دفاع الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کاری گسترده‌ای بین هیات‌های دو کشور برگزار شد و راه‌های حمایت از همکاری بین دو ارتش و چشم انداز تقویت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، شنقریحه سفر خود به مسکو را مهم توصیف کرد و گفت که این سفر به تقویت همکاری‌های دوجانبه بین دو طرف کمک خواهد کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر در دیدار با وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که مردم الجزایر از کمک‌های روسیه به ارتش این کشور برای ارتقای توان دفاعی و مقابله با تهدیدها و چالش‌های پیش روی این کشور قدردانی می‌کنند.

براساس این گزارش، شویگو نیز بر آمادگی مسکو برای کمک به ارتقای توانایی‌های رزمی ارتش الجزایر تاکید کرد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم که در مارس ۲۰۲۳ منتشر شد، الجزایر پس از هند و چین سومین واردکننده تسلیحات روسیه است در حالی که مسکو اولین تامین کننده تسلیحات و سیستم‌های نظامی برای ارتش الجزایر محسوب می‌شود.

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر به روسیه چند هفته پس از سفر رئیس جمهور این کشور به مسکو انجام می‌شود که منجر به امضای بیانیه همکاری استراتژیک عمیق بین دو کشور شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha