۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85187439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه‌ها و اماکن تاریخی استان اصفهان تعطیل نیستند 

اصفهان _ ایرنا_ سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در ۲ روز تعطیلی پایان هفته، دایر و پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

شهرام امیری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با وجود اعلام تعطیلات سراسری در ۲ روز پایانی هفته جاری ناشی از افزایش بی‌سابقه گرما، تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت نظارت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در استان دایرند.

وی تصریح کرد: همه اماکن تاریخی تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم مرداد، آماده ارائه خدمات به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

امیری خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم و اعلام وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، گنجینه‌ها، کاخ‌ موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی در تعطیلات سراسری اعلام شده از سوی دولت بخاطر گرمای هوا تعطیل نیستند.

به گزارش ایرنا، هیات دولت با توجه به افزایش گرمای هوا، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۱ و ۱۲ مرداد را تعطیل سراسری اعلام کرده است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان'،' مزدآباد ' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

۸۰ موزه‌ و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha