۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85187497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گوترش خواستار توقف اخراج مهاجران از تونس شد

۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85187497
گوترش خواستار توقف اخراج مهاجران از تونس شد

تهران- ایرنا- آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از دولت تونس خواست تا اخراج مهاجران به مناطق مرزی صحرایی را متوقف کند و آنهایی که پیشتر اخراج شده را نیز بازگرداند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: ما عمیقا نگران اخراج مهاجران و پناهجویان از تونس به مرزهای این کشور با لیبی و همچنین الجزایر هستیم.
وی هشدار داد که چندین نفر در مرز تونس با لیبی جان باختند درحالیکه صدها نفر از جمله کودکان و زنان باردار همچنان در شرایط به شدت سختی با دسترسی کم به آب و غذا، سرگردان هستند.
گارد مرزی لیبی و مهاجران به خبرگزاری فرانسه گفتند که در روزهای اخیر، صدها مهاجر پس از رها شدن در صحرا توسط نیروهای امنیتی تونس وارد لیبی شدند.
مهاجران پس از گذر از جنوب صحرای آفریقا به لیبی می‌رسند و در آنجا با دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد روبرو می‌شوند. سازمان‌های حقوق بشری در لیبی گزارش دادند که در طول سه هفته گذشته دست کم ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.
تونس دروازه بزرگی برای مهاجران و پناهجویانی است که به امید زندگی بهتر در اروپا سفرهای دریایی خطرناک انجام می‌دهند. اخیرا سران اتحادیه اروپا کمک مالی برای به تونس برای مدیریت بحران مهاجران به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون یورو ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha