به گزارش ایرنا، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: مسیر همدان – گل تپه - علیصدر جادهای فرعی است که با عرض ۶۰ متر و یک متر شانه خاکی بار ترافیکی سنگینی دارد.
وی تصریح کرد: عرض کم، نداشتن شانه خاکی، فراوانی تردد، وجود پیچ ها و قوس های زیاد جاده علیصدر را به مسیری پر حادثه تبدیل کرده است.
وی افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه بویژه بهار وکبودراهنگ و همدان احداث مسیر بزرگراهی بود اما پیش نیاز چنین اقدام بزرگی اخذ ماده ۲۳ بود و با پیگیری های صورت گرفته اواخر سال ۱۴۰۰ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ کردیم و بخشی از اعتبار آن از طریق ماده ۲۳ تامین شد و در پیوست یک بودجه قرارگرفت.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت گفت: در سفر رئیس جمهور هم با پیگیری بنده و استاندار اعتبار دیگری برای این پروژه دیده شد و مرحله بعد برگزاری مناقصه بود که دو بار برگزارشد اما باتوجه به نوسانات قیمت وقتی مناقصه برگزار میشد پیمانکاران استقبال نمیکردند تا اینکه امسال مجددا برگزار شد وبا رایزنی های صورت گرفته پیمانکار انتخاب شد.
وی افزود: پیمانکار شرکت چاووش راه به عنوان بزرگترین پیمانکار ملی این طرح بوده که عقد قرارداد صورت گرفت.
توسلی با بیان اینکه جاده علیصدر با وجود پتانسیل های بالایی که در بخش های مختلف از جمله گردشگری دارد گفت:نبود شانه راه مناسب در این مسیر که برخی قسمتهای جاده حتی یک متر هم شانه راه ندارد، وجود تقاطعهای آنتنی شکل که خودروها مجبورند از مسیرهای فرعی، مستقیم وارد این جاده شوند باعث ایجاد تصادفات و حادثه خیز بودن این محور شده است.
طرح بهسازی و چهار خطه کردن راه اصلی همدان- گل تپه- غارعلیصدر به طول ۶۸ کیلومتر در استان همدان واقع شده است که در سه قطعه اجرایی خواهد شد.
مطالعات قطعه اول این مسیر به طول حدود ۳۲ کیلومتر به اتمام رسیده است و از بلوار ایت الله نجفی - شهر بهار شروع و بعد از میدان حسن قشلاق به پایان می رسد. این مسیر اغاز عملیات اجرایی ان در دستور کار شرکت چاوش راه واگذار شده است.
مطالعات قطعه دوم ان نیز به طول ۱۳ و نیم کیلومتر و قطعه سوم آن ۲۳ کیلومتر نیز در مرحله تکمیلی است.
نظر شما