۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85187745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان امور اراضی کشور: هفت میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شد

کاشان - ایرنا- رییس سازمان امور اراضی کشور گفت:از مجموع ۱۸ میلیون هکتار زمین‌های کشاورزی موجود در ایران تاکنون هفت میلیون هکتار رفع تداخل شده است.

رضا افلاطونی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات اراضی کشاورزی کاشان و آران و بیدگل به خبرنگاران افزود: در حوزه صدور اسناد اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۳۹۹، چهار درصد سطح اراضی کشاورزی کاداستر و حدنگار اسناد کشاورزی انجام شده بود،طی ۲ سال اخیر ۳۷ درصد کاداستر اراضی کشاورزی تهیه شده است.

افلاطونی گفت: در خصوص تامین اعتبار برای رفع تداخلات اراضی کشاورزی محدودیتی وجود ندارد،برای انعقاد قرارداد در خصوص انجام رفع تداخل اراضی کشاورزی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تامین اعتبار می شود و پیش بینی می کنیم تا پایان سال رفع تداخلات در این منطقه انجام شود.

وی افزود:برای هوشمندسازی اقدامات سازمان امور اراضی،صدور مجوزها از طریق سامانه های هوشمند و پنجره واحد در حال انجام است،در بحث پایش و شناسایی تغییر کاربری های غیرمجاز در ۱۶ استان کشور پایش ماهواره ای از طریق پنجره واحد انجام شده است و تا سه ماه آینده همه کشور از طریق سازمان فناوری اطلاعات زیربار می رود.

کاشان دارای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ، ۹ هزار هکتار باغ و چهار هزار هکتار زمین زراعی است و بیش از ۴۰هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha