۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85248241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان امور اراضی: ۹۹.۷ درصد اراضی ملی سند مالکیت دارد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۹۹.۷ درصد زمین های ملی و منابع طبیعی کشور دارای سند مالکیت حدنگار به نام دولت هستند.

به گزارش ایرنا، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در جلسه صدور سند اراضی شهرستان بجنورد اظهار کرد: سازمان امور اراضی از ابتدای دولت سیزدهم برنامه های هدفمندی برای تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی اجرا کرده به گونه ای که صدور سند حدنگار برای اراضی کشاورزی اکنون به بیش از ۳۶ درصد رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که تا پیش از دولت سیزدهم میزان صدور حدنگار برای اراضی کشاورزی چهار درصد بود.

افلاطونی خاطرنشان کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی یک کار فرابخشی و نیازمند همکاری دستگاه های متولی است که در این زمینه سازمان امور اراضی کشور سه تفاهم نامه با سازمان ثبت اسناد کشور و املاک کشور منعقد کرد تا روند صدور سند تسریع پیدا کند.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: همچنین تاکنون ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی یکپارچه سازی شده است که برنامه ریزی شده این روند تسریع پیدا کند و هر شهرستانی ۱۰۰ هکتار را تا پایان سالجاری یکپارچه سازی کند.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات مربوط به حوزه اراضی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ارایه می شود، گفت: واگذاری زمین سه استان به صورت آزمایشی اکنون در بستر این پنجره واحد ارایه می شود که برنامه ریزی شده تا پایان سال اجرای این امر برای سایر استان ها نیز امکانپذیر باشد.

شرکت در جلسه صدور سند اراضی شهرستان بجنورد و شورای هماهنگی امور اراضی خراسان شمالی از برنامه های سفر یکروزه رییس سازمان امور اراضی کشور به خراسان شمالی است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند و حدود ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha