امسال ۹۰۶ نفر روز از مراغه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند+فیلم

مراغه- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: امسال ۹۰۶ نفر روز از این شهرستان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شود و نخستین کاروان به دانش‌آموزان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا سرهنگ سلیمان رضازاده روز چهارشنبه در آیین بدرقه ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور، افزود: این کاروان تا لحظاتی دیگر با مشارکت سپاه و آموزش و پرورش شهرستان به مدت ۲ روز به مناطق عملیاتی در آذربایجان‌غربی اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه پیش‌رو نیز پیشکسوتان جبهه و جنگ این شهرستان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و پس از آنان نیز کاروان محلات رهسپار خواهد شد.

وی آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌های شهدا را یکی از اهداف اردوهای راهیان نور عنوان کرد و ادامه داد: اردوهای راهیان نور در ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.

راهیان‌نور دانش‌آموزی فرصت کسب آگاهی است

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با بیان اینکه اندیشه آگاه، دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌ها به ویژه آسیب‌های فضای مجازی مصون نگه می‌دارد، گفت: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی فرصتی برای کسب آگاهی و معرفت درباره آرمان‌های شهداست.

«حسین اکبریان» افزود: دانش‌آموزان باید از فرصت راهیان نور برای تامل و تفکر استفاده کرده و آذوقه‌ای ارزشمند از این سفر برای دنیا و آخرت خود ذخیره کنند.

وی گفت: عمده‌ترین مساله مکتب تشیع، آزادگی و زندگی باعزت است و برای رسیدن به آنها بر اساس آنچه که سالار شهیدان به ما آموخت، باید هزینه بدهیم.

اکبریان خطاب به دانش آموزان گفت: عزت و شرافت امروز ما مدیون همان ایثارگری و شهادت‌طلبی رزمندگان دوران دفاع مقدس است و در طول این اردو باید به فلسفه همین ایثارگری‌ها و شهادت‌طلبی‌ها بیاندیشید تا بتوانید تحول در تفکر و عبور از سیم‌های خاردار نفستان را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا دانش‌آموزان اعزامی مراغه با همراهی راویان جبهه و جنگ در یکی از مناطق عملیاتی ارومیه مستقر می‌شوند و طی روز دوم نیز در مناطق عملیاتی پیرانشهر حضور می‌یابند؛ آنان همچنین از طرح انتقال آب از «کانی سیب» به دریاچه ارومیه نیز بازدید خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha