اقدامات دولت در هرمزگان با رویکرد توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم است

بندرعباس - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه شرق این استان به شدت نیازمند فعالیت‌های توسعه‌ای و صنعتی در حوزه‌های دریایی و بندری است، گفت: اقدامات دولت در شرق هرمزگان با رویکرد توسعه اقتصادی و معیشت مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی زندیه‌وکیلی شامگاه چهارشنبه در چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران در بندر شهید رجایی با بیان اینکه شرق این استان به شدت نیازمند فعالیت‌های توسعه‌ای و صنعتی در حوزه‌های دریایی و بندری است، اظهار کرد: سیاست‌ها و تصمیم‌های تحقق این اهداف در دولت گرفته شده اما اجرایی شدن آن نیازمند پیگیری و نظارت مستمر نهادهای اجرایی است.

وی ادامه داد: در این راستا نشست‌هایی بین سازمان بنادر و دریانوردی، استانداری و نهادهایی اجرایی برگزار شده و دستور کار این نشست‌ها نیز بررسی مباحث مختلف از جمله تحویل اراضی، مکان‌یابی روستاهای جایگزین، موضوع جایگزینی روستاهایی که در این بنادر توسعه‌ای قرار گرفته‌اند و سایر مباحث مربوط به بنادر بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در خصوص دستور کار چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران گفت: در این نشست نیز موضوعات مختلفی از جمله اهمیت مباحث شهرسازی، جابه‌جایی روستاها و سایر مباحث مرتبط با توسعه منطقه عنوان و تصمیم‌های خوبی نیز گرفته شده است.

زندیه‌وکیلی با اشاره به مشارکت وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه منطقه مکران و سواحل شرق هرمزگان افزود: با توجه به اینکه تمامی اهداف و اقدامات با رویکرد توسعه اقتصادی و رفاه و معیشت مردم دنبال می‌شود، پیشنهادها و خواسته‌های مردم بومی منطقه نیز باید درنظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست ما از مسوولان دستگاه‌های مختلف نیز این است که در فرآیند تصمیم‌گیری‌ طرح‌های عمرانی و زیرساختی از ایده‌ها و همفکری مسوولان محلی و مردم به عنوان ذی‌نفعان اصلی استفاده شود.

مرحله نخست عملیات اجرایی زیرساخت موقت بندر بونجی شهرستان جاسک با آغاز عملیات برنامه‌ای زیرساختی موقت، شامل محل اسکان اداری، جانمایی دکل‌های مخابراتی و کانکس‌ها از تیرماه امسال آغاز شده که با تکمیل این طرح نزدیک‌ترین مسیر برای پشتیبانی و پهلوگیری از تانکرهای نفتی در منطقه کوه مبارک جاسک ایجاد خواهد شد.

همچنین طراحی انجام شده برای بندرگاه بنجی بر اساس تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان با دقت نظر به مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی و رویکرد توسعه پایدار انجام گرفته است.

"بونجی منطقه‌ای در غرب شهرستان بندر جاسک است و تا مرکز این شهرستان ۷۵ کیلومتر فاصله دارد".

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha