۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85188866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دما در چهارمحال و بختیاری روند کاهشی به خود می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دما از هفته پیش رو بین یک تا سه درجه در استان کاهش‌می‌یابد که این کاهش نسبی دما در نقاط مختلف استان متفاوت است.

معصومه نوروزی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای هفته پیش رو افزایش ابر، خیزش گرد و خاک محلی و از روز دوشنبه تا چهارشنبه رخداد بارش‌های رگباری و وقوع رعد و برق برای نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر دمایی نیز گرمای هوا به تدریج در استان تعدیل می‌شود و در نیمه شمالی به سبب وقوع بارش‌های رگباری ،کاهش دما محسوس‌تر از سایر نقاط استان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از لحاظ اقلیمی و آمارهای بلندمدت، (اوج) پیک گرمی هوا از ۱۵ مرداد به بعد در استان شکسته می‌شود و به تدریج دما روند کاهشی به خود می‌گیرد اما به سبب اینکه امسال با پدیده النینو روبرو هستیم ماندگاری هوای گرم در استان بیشتر از سال گذشته است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای شهرکرد ۳۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شد و کوهرنگ با ۳۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و لردگان با ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان ثبت شد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان، با توجه به گرمایش جهانی و همچنین افزایش میانگین دما در کشور، چهارمحال و بختیاری نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است و در تابستان امسال دمای هوای استان ۶ دهم درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است.

بر اساس این گزارش دمای استان در سالجاری طی فصل‌های بهار و تابستان ۲ دهم درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است که تغییر محسوسی نسبت به میانگین بلندمدت ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha