پایگاه‌های هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر است

ارومیه - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد با ظرفیت‌ کامل در راستای خدمت رسانی برای زوارالحسین (ع) پیاده روی اربعین حسینی، در قالب پایگاه‌های امدادی از ورودی مرز بازرگان و خروجی تمرچین مستقر است.

حمید محبوبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر همکاری همه اعضای کارگروه امداد و نجات در خدمت رسانی اربعین اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در تلاش هستند تا زائران اربعین حسینی (ع) از آذربایجان‌غربی بدون حادثه‌ای و با آرامش سفر خود را داشته و تردد مرزی کنند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با برنامه ریزی به عمل آمده طی سه ماه گذشته به عنوان مسوول کارگروه امداد و نجات بوده و در راستای شرکت فعال در اربعین و خدمتگزاری به زائران آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه هلال احمر با ظرفیت‌هایی که دارد هم در داخل کشور و هم خارج از مرز و در مسیر زائران در کشور عراق خدمات رسانی می‌کند، اضافه کرد: امسال با مشارکت سایر دستگاه‌ها این خدمات رسانی در طول ایام اربعین تکمیل می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی درخصوص مراکز عملیاتی این نهاد بیان کرد: ۵۱ مرکز عملیاتی شامل ۲۰ مرکز پاسخگویی، ۳۰ پایگاه موقت و ثابت امداد و نجات و یک پایگاه بین ‌المللی در ایام اربعین امسال به زائران سیدالشهدا (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

محبوبی ادامه داد: ۷۵ دستگاه خودرو امدادی و ۲۵۰ داوطلب تخصصی در حوزه امداد و نجات در پایگاه‌ها برای امداد حضور دارند.

وی با تاکید بر تقویت پایگاه‌های امدادی جهت امدادرسانی به زائران گفت: مرز بازرگان در ماکو پذیرای زائرانی است که از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شوند تا پس از عبور از کشورمان و خروج از مرز تمرچین پیرانشهر به عراق برسند بنابراین پایگاه‌های امداد و نجات استان و همه کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به دلیل افزایش بار ترافیکی در آمادگی کامل عملیاتی هستند.

هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر شد
وی با اشاره به اجرای پویش ملی مرهم زائر در طرح امدادی اربعین حسینی ادامه داد: این پویش جهت تامین تجهیزات پزشکی و دارو برای زائران اربعین حسینی(ع) توسط هلال احمر برگزار می‌شود بنابراین هماهنگی‌های لازم برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای زائران اربعین حسینی با مشارکت مردم در این طرح صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha