۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85189411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیچ پروژه توسعه‌ای در گلستان معطل مجوز محیط زیست نیست+ فیلم

گرگان- ایرنا- مدیرکل محیط زیست گلستان با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع طبیعی در راستای توسعه پایدار گفت: هیچ پروژه توسعه‌ای در گلستان معطل مجوز محیط زیست نیست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا کنعانی روز شنبه در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: بر خلاف تصور و باور رایج، محیط زیست مانعی برای فعالیت‌های اقتصادی نیست و هدف مهم و اولویت اول ما، برقراری توازن میان حفظ محیط زیست با توسعه اقتصادی است.

وی بیان کرد: در راستای این نگاه، پاسخ ۹۶ درصد استعلامات مربوط به محیط زیست استان مثبت است و امیداوریم این روند را با اولویت حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی ادامه دهیم.

مدیرکل محیط زیست گلستان به خدمات دولت در راستای تقویت منابع ملی و طبیعی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین خدمات دولت سیزدهم در این بخش، تلاش برای احیای خلیج گرگان و تالاب گمیشان است.

کنعانی گفت: لایروبی کانال آشوراده به عنوان اقدام اولویت‌دار برای احیای خلیج گرگان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و با ادامه روند فعلی در آینده نزدیک، این طرح به عنوان یکی از وعده‌های رییس جمهور در سفر استانی به ثمر خواهد نشست.

وی بیان کرد: بقیه اقدامات احیایی این پهنه آبی از محل اعتبارات تملک دارایی استان انجام شد.

مدیرکل محیط زیست گلستان افزود: برای دور دوم سفر رییس جمهور هم مجموعه‌ای از اقدامات احیایی برای خلیج گرگان در نظر گرفته شده که امیدواریم نتیجه اجرای آن، دورشدن هرچه بیشتر این خلیج از خشکیدن باشد.

کنعانی گفت: همچنین احیای خلیج گرگان دیگر اقدام انجام شده برای حفظ عرصه‌های طبیعی گلستان در دولت سیزدهم است که در سفر استانی رییس جمهور برای آن ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسید که تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: پمپاژ آب از محدوده دریای خزر به تالاب، راه حل اندیشیده شده برای نجات این پهنه آبی است که در این راستا، تجهیزات مورد نظر خریداری شده و آماده نصب و راه‌اندازی است.

مدیرکل محیط زیست گلستان ادامه داد: در نصب تجهیزات مورد نظر و با پمپاژ سه متر معکب آب در ثانیه، خطر خشکیدن و نابودی از تالاب گمیشان دور خواهد شد.

وی به تلاش دولت برای توسعه شبکه اطفای حریق پارک‌های ملی گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون این شبکه به طور کامل در پارک ملی گلستان راه اندازی شده و انجام آن در دیگر پارک‌های ملی استان در حال انجام است.

هیچ پروژه توسعه‌ای در گلستان معطل مجوز محیط زیست نیست+ فیلم

کنعانی کاهش ۹۲.۵ درصدی مساحت آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی گلستان در ۱۵ ماه گذشته را نتیجه بهره‌داری از این تجهیزات در کنار استفاده صحیح از ظرفیت جوامع محلی و نیروهای بسیج و مردم دانست و گفت: با وجود فراوانی وقوع بیشتر آتش‌‍سوزی در جنگل‌های گلستان، مساحت کمتری از این عرصه‌ها دچار نابودی شد.

مدیرکل محیط زیست گلستان همچنین ایرنا را رسانه ای پویا، یاور محیط زیست و مطالبه‌گر دانست و گفت: این رسانه رسالت مورد نظر رهبر را به درستی و همیشگی انجام می‌دهد و در حال تبیین دستاورد دولت برای مردم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha