۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 84874052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گره کور مشکلات محیط زیستی گلستان در دولت سیزدهم باز شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: گره کور بسیاری از مشکلات محیط زیستی گلستان که عمر برخی آن ها از ۲ دهه نیز عبور کرده بود با ورود به موقع و حمایت مالی موثر دولت سیزدهم باز شد.

محمدرضا کنعانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از این طرح‌های مهم که کم‌توجهی به آن امکان خیزش همیشگی گرد و غبار را در گلستان افزایش می‌داد، لایروبی خلیج گرگان بود.

وی بیان کرد: طی سالیان اخیر همواره کارشناسان و صاحب‌نظران بر اجرای این طرح و بازشدن ارتباط آبی خلیج گرگان و دریای خزر تاکید داشتند اما در دولت‌های پیشین اراده‌ای برای انجام آن وجود نداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: آیت الله رییسی در جریان سفر استانی اسفند پارسال به استان و بازدید میدانی از پهنه خلیج گرگان بر ضرورت انجام لایروبی تاکید کرد که مقدمات انجام آن در زمانی کوتاه فراهم و از چند روز قبل نیز لایروبی این پهنه آبی آغاز شد.

کنعانی ادامه داد: برای احیای خلیج گرگان ۱۶ اقدام مداخله ای پیش‌بینی شده که لایروبی اولین و یکی از مهمترین آن‌هاست و در مراحل بعد پمپاژ آب دریای خزر و تامین حق‌آبه قره سو و نکارود انجام خواهد شد.

کنعانی ادامه داد: همچنین تالاب گمیشان که به دلیل قطع شدن مسیر ورود آب، دچار خشکی شده و در حال تبدیل شدن به بیابانی خشک و بی آب و علف بود، با حمایت مستقیم دولت از اعتبار لایروبی برخوردار شد و عملیات احیای آن به زودی آغاز می شود.

وی گفت: تالاب گمیشان نیز از استعداد غبارخیزی برخوردار است و کم توجهی به آن می تواند آینده محیط زیست و زیستمندان ساکن مناطق پیرامونی این پهنه را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرکل محفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: توسعه سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای حاشیه دریا و افتتاح موزه تاریخ طبیعی گلستان از دیگر طرح های نیمه کاره استان در سال های اخیر بود که با تلاش دولت سیزدهم به سرانجام رسیده و در مسیر بهره‌برداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha