۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85189480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش خشونت در کره جنوبی؛ سایه وحشت بر سر چشم بادامی‌ها

تهران - ایرنا - بدنبال حمله یک فرد مسلح به سلاح سرد به مردم در یکی از فروشگاه های سئول که موجب مجروحیت 15 نفر شد و حوادث مشابه که اخیرا بطور پی در پی در کره جنوبی رخ داده و همچنین انتشار پست های اینترنتی تهدیدآمیز مبنی بر احتمال تکرار این جرائم، موجی از ترس و وحشت در بین مردم به راه انداخته و پلیس را وادار به افزایش حضور نیروهایش در اماکن عمومی ساخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از کوریا تایمز، بعد از وقوع چاقوکشی ها در ایستگاه مترو شیلیم سئول و فروشگاهی در استان گیونگی، پست هایی تهدیدآمیز شامل زمان و مکان وقوع جرائم احتمالی مشابه در فضای مجازی پخش و باعث وحشت عمومی شده است.
وقوع این حملات بیشتر در ایستگاه های مترو بوسان و سئول و شهرهای استان گیونگی هشدار داده شده است.
پلیس کره جنوبی در حال بررسی ۱۱ پست تهدید آمیز در شبکه مجازی دی سی اینساید و پیام رسان تلگرام است. این پست ها مردم را نسبت به وقوع حملات مشابه تهدید میکنند.
برخی از این پست های تهدیدآمیز بعدازظهر جمعه حذف شدند اما اسکرین شات آن‌ها در حال پخش شدن در فضای مجازی است. گشت های پلیس در مناطق خاصی افزایش یافته است و اورژانس و آمبولانس ها در آماده باش هستند.
متهم ۲۲ ساله که با نام خانوادگی «چوی» شناخته می شود روز جمعه در سونگنام سئول با خودرویی وارد گذرگاه عابر پیاده شد و سپس با چاقو به مشتریان حمله کرد. این فروشگاه به ایستگاه مترو سوهیون نزدیک است و مشتریان زیادی دارد.
این حمله ۱۴ زخمی برجای گذاشت و وضعیت ۱۲ نفر وخیم است. ۹ نفر قربانی چاقوکشی بوده و ۵ نفر دیگر در تصادف با خودرو مجروح شده اند. پلیس سریعا متهم را دستگیر کرد و تست اعتیاد وی منفی شد.
به گفته آتشنشانی کره جنوبی، ۲ تن از مجروحان در مرکز مراقبت های ویژه وضعیت بحرانی دارند و ممکن است دچار مرگ مغزی شوند.
پلیس قرار است باری دیگر از چوی بازجویی کند تا انگیزه دقیق ارتکاب جرم را بیابد. مسئولین تاریخچه بیماری ذهنی و درمان او را نیز بررسی خواهند کرد.
دو هفته گذشته نیز مردی ۳۳ ساله با نام خانوادگی «چو» در ایستگاه مترو شیلیم سئول اقدام به چاقوکشی کرد و یک نفر را کشت و سه نفر را زخمی کرد.
مردی ناشناس که در اواخر دهه ۲۰ سالگی به سر میبرد روز جمعه معلم دبیرستانی در ۱۳۹ کیلومتری جنوب سئول را با ضربات متعدد چاقو به صورت و قفسه سینه وی زخمی کرد. پلیس این متهم را به عنوان دانش آموز سابق این معلم دستگیر کرده است. قربانی تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
در حادثه دیگری، پلیس گزارشی درباره مرد مشکوک به حمل اسلحه در پایانه اتوبوس تندرو سئول دریافت و او دستگیر کرد. او دو چاقوی آشپزخانه به همراه داشت. در این باره تلفاتی گزارش نشده است.
رئیس پلیس کره جنوبی روز جمعه با اشاره به وقوع چاقوکشی های پی دی پی در این کشور از ماموریت ویژه پلیس خبر داد و گفت قرار است ایست های بازرسی برای افراد مشکوک به حمل اسلحه ایجاد شود تا از وقوع این جرائم شنیع جلوگیری شود و اضطراب مردم فروکش کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha