۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85189510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان‌شمالی ساماندهی شد

بجنورد-ایرنا- مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی گفت: تاکنون حدود ۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های این استان با هدف تثبیت بستر و پیشگیری از خسارات سیلاب به زمین‌های مجاور رودخانه ها ساماندهی شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، برات امیری روز شنبه اظهار کرد: طول رودخانه و مسیل های خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر جزو رودخانه ها و مسیل های مهم است.

وی افزود: تاکنون یکهزار و ۴۶۴ کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های استان برای تعیین حد حریم و بستر، مطالعه و حدود ۵۷۴ کیلومتر نیز نشان گذاری شده است.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: همچنین حدود ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های مهم خراسان شمالی لایروبی و بازگشایی شده اند.

امیری گفت: اینک ۶۵۰ کیلومتر رودخانه و مسیل در استان نیاز به بازگشایی دارد.

خراسان شمالی در ردیف استان های سیل خیز کشور قرار دارد و همه ساله سیل و طغیان رودخانه ها در این استان موجب خسارت می شود.

به گزارش ایرنا، ۱۰ کیلومتر از مسیر رودخانه اترک در حد فاصل ۲ شهر شیروان و بجنورد در سالجاری با همکاری و مشارکت صنایع لایروبی و بازگشایی شد.

بخش هایی از رودخانه اترک در خراسان شمالی به دلیل گسترش نیزارها و رسوب گذاری سیلاب در مواقع وقوع سیل، گنجایش عبور سیلاب بزرگ را ندارد که به همین دلیل و بر اساس اولویت بندی و ضرورت‌ها، ۶۰ کیلومتر از طول این رودخانه نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد.

اترک بزرگترین رودخانه خراسان شمالی ۲۴۰ کیلومتر طول دارد که از ارتفاعات شرق قوچان منشاء می‌گیرد و رو به سوی استان گلستان جریان می‌یابد.

خراسان شمالی دارای ۲ حوزه آبریز اصلی است، در شمال استان حوزه آبریز اترک و در جنوب حوزه آبریز کویر مرکزی قرار دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha