عضو کمیسیون عمران مجلس: تکمیل طرحهای نیمه تمام به شرکتهای بزرگ دولتی سپرده شود

مشهد-ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید بعضی از شرکتهای بزرگ دولتی که پولهای زیادی بابت بودجه می گیرند را در اتمام طرح های نیمه تمام به کار گیرد.

علی آذری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت می تواند در این چارچوب برخی شرکتهای فولادی و نفتی را به عنوان همیار یک منطقه در اتمام طرحهای نیمه تمام آن قرار دهد چرا که تعلل در اتمام برخی طرحهای خرد و کلان موجب نارضایتی عمومی می شود و اتمام آنها باید در اولویت باشد.

وی موفقیت دولت در اجرای پروژه های نیمه تمام را ۵۰ درصد دانست و ادامه داد: از سویی تصمیم گیری برای این طرح ها در تهران است و از طرف دیگر به دلیل بی ثباتی و تغییر قیمتها پروژه ها در زمان لازم به سرانجام نمی رسد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: بدنه بزرگ دولت خود مانع اجرای پروژه هاست، حتی پروژه هایی که مصوب سفر رئیس جمهور هستند به دلیل تعدد تصمیم گیری و وضعیت اقتصادی ناهمگون به نتیجه مطلوب نمی رسند.

آذری افزود: بدنه دولت سنگین است و دولت ماهانه تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به ۲۰ میلیون کارمند فعال و بازنشسته حقوق می دهد.

وی اضافه کرد: نیاز است دولت جراحی اقتصادی در این بدنه سنگین انجام دهد و بسیاری از امور را به بخش خصوصی واگذار کند و آقای رئیسی باید با شجاعت برای چابک سازی نظام اداری دست به این جراحی بزند.

به گزارش ایرنا و به استناد گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تکمیل طرحهای نیمه‌تمام غیرمستمر در استان، با فرض عدم اجرای طرح جدید نیازمند ۲۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

بر این اساس مجموع طرحهای نیمه تمام استان در سالهای برنامه ششم توسعه که تامین اعتبار شده اند، ۱۰ هزار و ۷۷۹ طرح است که از این تعداد اجرای پنج هزار و ۸۹۶ طرح خاتمه یافته یا به طرحهای ملی تبدیل شده اند و یا به هر دلیلی اجرای آنها دیگر ادامه نیافته است.

همچنین ۶۳۶ طرح به دلایل مختلف، ارزش تکمیل نداشته است و قابلیت اتمام را ندارند لذا باید این طرحها از گردونه تامین اعتبار حذف شوند.

خراسان رضوی با ۳۴ شهرستان، ۸۲ بخش، ۹۴ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار بیش از هشت میلیون نفر جمعیت دارد. این استان با داشتن ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha