۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85189677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمرکز دشمن بر مسائل فرهنگی و فکری جامعه است

بیرجند- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز دشمن بر مسائل فرهنگی و فکری تمرکز دارد و اگر تبلیغات به خوبی انجام شود هیچ کدام از تهدیدات کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در همایش استانی دست اندرکاران برگزاری مراسم و مناسبت‌های ملی و مذهبی که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: در راستای امر تبلیغ از همه آنچه که به روشنگری کمک می‌کند باید استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان بدلیل عاقل بودن باید همه چیز را با دلیل و علت بپذیرید یا رد کند ادامه داد: پیامبران الهی نیز با دلیل انسان را هدایت می‌کنند اما همواره افرادی هستند که فضا را غبار آلود می‌کنند تا مردم نتوانند دلیل را از غیر دلیل تشخیص دهند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به فتنه‌های سال ۶۱ هجری قمری گفت: در جریان کربلا از سویی آنقدر دروغ و تحریف و فضای ناسالم ایجاد می‌شود که دشمنان درجه یک اسلام تا آخرین تیر خود با پیامبر اسلام جنگیدند، حتی با ادعای جانشینی پیامبر پا در میدان می‌گذارند و جانشینان به حق پیامبر شهید یا خانه‌نشین می‌شوند.

وی افزود: در ابلاغ مبین همه آنچه را که دشمن به وجود آورده باید لحاظ شود، لذا دست اندرکاران امر تبلیغ باید همه آنچه را که می‌تواند در روشنگری موثر باشد ببینند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به وجود وزارت ارشاد در کشور عنوان کرد: سازمان‌های مختلف تبلیغاتی هم در کشور وجود دارد اگر اینها هماهنگ نباشند شاهد موازی کاری و اسراف در هزینه‌ها هستیم لذا در امور تبلیغ باید هماهنگ عمل شود.

وی افزود: در امور تبلیغ مسائل زیادی مورد اشاره است اما اولویت تبلیغ در چه اموری است؟ لذا ایجاب می‌کند همانگونه که نیروهای مسلح با مسئولیت‌های متنوع، کار خود درست انجام می‌دهند در قالب ستاد مشترک هماهنگ شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی در یک جا اطلاعات لازم و تدابیر اندیشیده شود همه دستگاه‌ها یک دست می‌شوند و امام خمینی(ره) این موضوع را پیش‌بینی کرده برای همین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را تشکیل داده است، لذا موضوع تبلیغ اهمیت فوق العاده دارد که باید همه همکاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید اولویت‌های دشمن را شناخت و در مقابل با آن عمل کرد و با یک شیوه ابتکاری دشمن را در این زمینه ناکام گذاشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این همایش گفت:۱۴ مردادماه سالروز انتصاب نماینده ولی فقیه در استان بوده که سال ۱۳۹۵ انجام شد و جزو ایام الله در استان محسوب می شود.

حجت الاسلام محسن مشرفی ولایت را یک نعمت بزرگ در جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: شخصیت آیت الله عبادی باعث افتخار برای استان بوده و باید قدر دانسته شود.

وی عنوان کرد: ظرفیت شورای تبلیغات اسلامی برای دغدغه‌های انقلابی مغتنم و ارزشمند بوده که باید به‌خوبی شناخته و فعال شود تا در راستای اهداف و آرمان‌ها به بهره برداری برسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۲ مرداد سال ۵۹ تاسیس شد گفت: یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری قرار گرفتن مشی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر اساس تبیین و عمق شعارها بوده تا بزرگداشت‌ها مردمی شود.

وی ادامه داد: کمیته‌های تخصصی در استان تشکیل شده و سامانه بلاغ هم برای ثبت عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مشارکت در برنامه ها راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام مشرفی گفت:ایجاد شبکه رابطان مساجد هم در حال انجام است و بانک‌ شعارها برای مناسبت‌ها ایجاد شده اما نیاز به کار تخصصی دارد.

وی با بیان اینکه تبلیغات کار پیچیده ای است افزود: از همین رو نیازمند هم افزایی بیشتر در استان هستیم که امیدواریم مدیران به این مهم اهتمام داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha