نظریان: تیم هاکی روی یخ بانوان به ازبکستان رفت/حمایت کمیته برای المپیک زمستانی جوانان

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکی گفت: با حمایت کمیته ملی المپیک یک تیم چهار نفره هاکی روی یخ بانوان را به کمپ تاشکند اعزام کردیم.

عباس نظریان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره مسابقات پیش روی اسکی‌بازان، اظهار داشت: پیکارهای اسکی چمن قهرمانی ۲۰۲۳ جوانان جهان به میزبانی اتریش هم اکنون در حال برگزاری است و ایران تنها یک نماینده دارد. هشت کشور صاحب نام در اسکی آلپاین در اسکی چمن هم شرکت کردند و حتی ژاپن هم در این مسابقات حضور یافت. علی کلهر همه تلاش خود را برای موفقیت در این رقابت‌ها بکار گرفت.

تیم جوانان اسکی روی چمن متشکل از یک ورزشکار (علی کلهر) به مربیگری و سرپرستی سیدمجتبی صید رییس کمیته اسکی روی چمن در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در کشور اتریش حضور دارد. نماینده کشورمان در رشته مارپیچ کوچک که زیر باران شدید برگزار شد موفق به عبور از خط پایان مسابقات نشد. کلهر پیش از این در رقابت‌های روز نخست (سوپر ژیان) موفق به کسب مقام دوازدهم و در مسابقات سوپرکمبینه(ترکیبی) با خطای فنی حذف شده بود.

وی افزود: ظرفیتی که کشورهای اروپایی در زیرساخت‌ها، چمن، آب و هواها و تورهای متعدد دارند را ما نداریم. البته در کشورمان زیرساخت اسکی چمن وجود دارد و امیدوارم ورزشکاران ما در مسابقات مختلف برون مرزی بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: هفته گذشته با کمک کمیته ملی المپیک یک تیم چهار نفره را به کمپ تاشکند اعزام کردیم. اعظم سنایی کاپیتان تیم ملی هاکی روی یخ زنان به همراه دو ورزشکار رده زیر ۲۰ سال در این کمپ ۱۰ روزه حضور دارند. سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک بخشی از هزینه‌های مالی را تقبل کرد و قول داد این حمایت‌ها بعد از بازی‌های آسیایی بیشتر شود. نگاه آنها به ورزش‌های زمستانی و هاکی روی یخ می‌تواند در جهت تامین منابع و زیرساخت‌ها اهمیت زیادی داشته باشد.

نظریان یادآور شد: در سه سال پیش‌رو رقابت‌های مهمی را پیش‌رو داریم. المپیک زمستانی ۲۰۲۴ جوانان به میزبانی کره‌جنوبی برگزار می‌شود و در رشته صحرانوردی ۳ نفر (دو دختر و یک پسر) و در آلپاین ۲ نفر (یک دختر و یک پسر) سهمیه این بازی‌ها را کسب کرده‌اند. کمیته ملی المپیک قول داده تا هزینه‌های اعزام به مسابقات آماده‌سازی و حفظ سهمیه اسکی‌بازان به المپیک را پرداخت کند.

وی ادامه داد: امیدوارم قبل از مسابقات در اوایل بهمن ماه اردوهایی در اروپا داشته باشیم و اسکی‌بازان با آمادگی کامل به کره‌جنوبی بروند تا با فضای بازی‌های المپیک آشنا شوند.

رئیس فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: بعد از توقف طولانی مدت باید اسکی‌بازان خود را برای بازی‌های زمستانی ۲۰۲۵ آسیایی در چین آماده کنند که در ۱۶ رشته برگزار خواهد شد و امیدواریم ما در رشته‌های هاکی روی یخ و کرلینگ هم بتوانیم در این بازی‌ها شرکت کنیم و برای المپیک زمستانی در سال۲۰۲۶ شرایط بهتری داشته باشیم.

وی گفت: سه سال سنگین را اسکی‌بازن باید سپری کنند. از المپیک زمستانی جوانان تا بازی‌های آسیایی و دیگر رقابت‌ها که باید اسکی‌بازان را به آمادگی کامل برسانیم. دور بعد بازی‌های زمستانی در ریاض در سال ۲۰۲۹ برگزار می‌شود که سال بعد از آن یعنی ۲۰۳۰ باید در المپیک زمستانی ونکوور شرکت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha