هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای با ۲۰ میلیارد ریال در استان سمنان کلید خورد

سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از ظرفیت اینترنت اشیا و اشتغالزایی یک واحد دانش‌بنیان با اشتغالزایی ۱۰ نفر و پرداخت تسهیلات ٢٠ میلیارد ریالی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید یاسر حسن‌پور روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:
هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی توسط یک شرکت دانش بنیان در استان پیگیری می‌شود و هدف از هوشمندسازی حمل و نقل و تردد جاده‌ای کشور، استفاده از فناوری‌های روز ارتباطی به منظور افزایش بهره‌وری و کارایی فرآیندهای حمل و نقل است.

وی افزود: در طرح هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای تمام اطلاعات طبق یک قالب استاندارد و با استفاده از ابزارهای اینترنت اشیاء در پلتفرم طراحی شده ذخیره سازی می‌شود.

حسن‌پور تصریح کرد: پردازش تجمیعی اطلاعات و بهره‌گیری از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، با امکان مدیریت، اطلاع رسانی و خدمات‌دهی دقیق و هوشمند زمینه توسعه در سایر بخش ها را فراهم خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان از لحاظ ضریب نفوذ اینترنت خانگی(ADSL) رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است.

استان سمنان در شاخص توسعه متوازن ارتباطات، بعد از پایتخت کشور، در رتبه دوم قرار دارد و این ظرفیتی ارزشمند برای معرفی سمنان به عنوان قطب فناوری کشور است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha