۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۵۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85190285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهادت ۳۷ کودک فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۵۲
کد خبر: 85190285
شهادت ۳۷ کودک فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- مدیر برنامه پویش جهانی دفاع از کودکان اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون ۳۷ کودک به دست رژیم صهیونیستی شهید شدند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از عرب ۴۸، «عاید ابوقطیش» مدیر برنامه پویش جهانی دفاع از کودکان در گفت وگو با رادیو صدای فلسطین، اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی، صهیونیست‌ها ۳۷ کودک را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ کودک در کرانه باختری و ۶ کودک در نوار غزه به دست رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند، گفت: مقامات رژیم اشغالگر همچنان به بازداشت ۱۶۰ کودک از جمله ۲۱ مورد بازداشت اداری ادامه می‌دهند.

ابوقطیش در ادامه با اشاره به تشدید بی‌سابقه کشتار و دستگیری کودکان فلسطینی، افزود: جامعه جهانی از کودکان فلسطینی حمایت نمی‌کند و اشغالگران را مسئول جنایات خود نمی‌داند.

جنبش حماس پیش تر گفته بود: خون کودکان شهید فلسطینی دامن دشمن اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست را خواهد گرفت و مبارزان فلسطینی خیلی زود پاسخ جنایات اشغالگران علیه ملت و مقدسات فلسطین را خواهند داد.

همچنین سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که از ابتدای سال جاری تاکنون، شهرک‌نشینان صهیونیست ۵۹۱ مرتبه علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی دست به حمله زده‌اند.

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل "اوچا" در گزارشی افزود که در این حملات ۲ فلسطینی به شهادت رسیده و خسارت زیادی به املاک و اراضی آنان وارد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha