۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85206070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: وضعیت انسانی در نوار غزه رو به وخامت است

 نیویورک – ایرنا- تور ونسلند  هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد خشونت در کرانه باختری همچنان در حال افزایش بوده و وضعیت انسانی در نوار غزه رو به وخامت است و این  منطقه از قطعی برق رنج می برد.

به گزارش ایرنا، تور ونسلند هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در روند صلح در خاورمیانه روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: همه کسانی که مسئول اعمال خشونت آمیز و تروریستی هستند، باید پاسخگو باشند. همه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری غیرقانونی و مانعی برای صلح هستند.

ونسلند افزود: من از مقامات اسرائیلی می خواهم که تخریب اموال فلسطینی ها را متوقف کنند. مجددا تاکید می کنم که همه شهرک ها غیرقانونی و مانعی برای صلح هستند. عدم پیشرفت به سمت افق سیاسی منجر به استفاده از خلاء توسط افراط گرایان در هر دو طرف شده است.

نماینده سازمان ملل اضافه کرد: از آنجا که خشونت ها در حال تکرار هستند، دوباره تاکید می کنم که همه عاملان باید پاسخگو شوند و سریعا عدالت در مورد آنها اجرا شود. خشونت علیه غیرنظامیان، از جمله اقدامات تروریستی، غیرقابل قبول است و باید توسط همه محکوم و رد شود.

ونسلند درعین حال با تکرار مواضع دوگانه خود در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای امنیتی اسرائیل باید حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند و از نیروی کشنده فقط در مواقعی که حفاظت از جان اجتناب ناپذیر است، استفاده کنند.

وی همچنین افزود: وضعیت انسانی در نوار غزه رو به وخامت است و این منطقه از قطعی برق رنج می برد. سازمان ملل برای حفظ کمک غذایی به ۱.۲ میلیون فلسطینی در غزه به ۳۵ میلیون دلار نیاز فوری دارد.

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه ادامه داد: در اقدامی که نقض قوانین فلسطین و تعهدات بین المللی دولت فلسطین است، هفت غیرنظامی در غزه، پس از تایید یا تقویت احکام قبلی توسط دادگاه نظامی تجدیدنظر حماس به اتهام همکاری با اسرائیل به اعدام محکوم شدند. من تاکید می کنم که سازمان ملل با مجازات اعدام در هر شرایطی مخالف است.

ونسلند تصریح کرد: خشونت همچنان در حال افزایش است و تاکنون بیش از ۲۰۰ فلسطینی و نزدیک به ۳۰ اسرائیلی در کرانه باختری و اسرائیل کشته شده اند، که در حال حاضر از آمار سالانه ۲۰۲۲ فراتر رفته و بالاترین آمار تلفات از سال ۲۰۰۵ است. گسترش شهرک سازی همچنان ادامه دارد. شکنندگی وضعیت مالی تشکیلات خودگردان فلسطین، که با کمبود بودجه نهاد های اصلی سازمان ملل ترکیب شده است، وضعیت آسیب پذیرترین فلسطینی ها را تهدید می کند.

وی ادامه داد: در حالی که باید فوراً بر رسیدگی به بحرانی ترین مسائل و تنش زدایی تمرکز کنیم، نمی توانیم نیاز به احیای یک افق سیاسی را نادیده بگیریم. سازمان ملل متحد قاطعانه متعهد به حمایت از طرفین برای دستیابی به پایان اشغال و ایجاد راه کار دو کشوری، مطابق با قطعنامه های سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافقات قبلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha