دانشگاهیان مشهد در آزادی ۲۰ زندانی مشارکت کردند

مشهد -ایرنا- رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: جامعه دانشگاهی مشهد با برگزاری پویش "نذر رهایی" در چند ماه گذشته در آزادی ۲۰ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد مشارکت کردند.

جواد غفاریان طوسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کانون فرهنگی "حس هفتم" دانشگاه فردوسی مشهد دومین دوره این پویش را با حمایت ستاد دیه استان و در میان جامعه دانشگاهی این کلانشهر به ویژه دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد در مبارک رمضان، دهه کرامت و دیگر مناسبت‌ها برگزار کرد.

وی ادامه داد: در این پویش که بیشتر از طریق تبلیغ در فضای مجازی صورت گرفت، دانشگاهیان مشهدی بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به این امر خیر کمک کردند که این مبلغ به تأمین بخشی از بدهی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد اختصاص یافت و در نهایت این زندانیان به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: هموطنان نیکوکار برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد که واجد شرایط مساعدت هستند می توانند با شماره‌ تلفنهای ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۳ داخلی پنج و ۰۹۱۵۵۶۷۱۰۵۰ تماس بگیرند.

غفاریان افزود: نیکوکاران می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمکهای خود را از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷ پرداخت کنند.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha