فرماندار ساوه: امیدآفرینی لازمه افزایش مشارکت در انتخابات است

ساوه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه گفت: امیدآفرینی در جامعه از سوی نهادهای مختلف اجرایی پیش‌نیاز افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو است.

به گزارش ایرنا، «مهدی الیاسی» روز یکشنبه در جلسه تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با اشاره به اینکه دولت با تکیه بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب فعالیت خود در خصوص برگزاری انتخابات را با اصل بی طرفی آغاز کرده است اظهار کرد: امیدواری مردم از خدمات نظام مهمترین مساله تاثیر گذار در افزایش مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات است.

وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده که معاندان همواره این مقوله را همیشه به ویژه سال های منتهی به برگزاری انتخابات را مورد هدف قرار داده تا بتواند با ایجاد یاس و نامیدی حضور حداکثری را تحت تاثیر تبلیغات سوء خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر عدم اعلام خدمات انجام یافته در دستگاه ها، نهادها و حتی بخش خصوصی از دیگر مواردی بوده که به دلیل نا آشنا بودن مردم با این خدمات موجب ایجاد یاس و نامیدی است.

الیاسی افزود: نقدغیر منصفانه و تخریب دیگران از دیگر موارد تاثیرگذار در حضور حداکثری است به گونه ای که برخی از نامزدهای احتمالی که حتی یک روز تجربه کار اجرایی ندارند از هم اکنون در سخنرانی های خود کل سیستم نظام را تخریب می کنند که جلوگیری از این مساله از لازمه های موفقیت ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرای به هیچ عنوان اجازه ورود به انتخابات و فعالیت له یا علیه هیچ نامزدی را ندارند یادآور شد: همچنین قرار گرفتن خدمات و امکانات عمومی و یا عدم آن، به شرط عدل از دیگر اولویت ها و رویکردهای دستگاه های اجرایی است تا بتوانیم از این طریق از حقوق مردم در انتخابات پیش رو دفاع کنیم.

فرماندار ساوه گفت: از هم اکنون ستاد انتخابات از هم اکنون به دنبال تبلور بی طرفی است و از دستگاه قضایی و هیات نظارت نیز انتظار می رود بر اساس اهداف ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی با همکاری تمام اعضا در رسیدگی به تخلفات کشف شده سرعت عمل لازم را همانند سنوات گذشته داشته باشد.

فرماندار ساوه: امیدورای لازمه افزایش مشارکت در انتخابات است

تعیین ۲ شعبه قضایی ویژه در ساوه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

رییس دادگستری ساوه هم در این جلسه با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در این شهرستان از فردا ۱۶ مرداد همزمان با آغاز مرحله پیش ثبت نام نامزدهای انتخاباتی شروع می شود گفت: دادگستری ساوه به همین منظور ۲ شعبه ویژه در دادسرا و دادگاه های خود را برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اختصاص داده است.

«ابوالحسن شریفی» یادآور شد: شعبه دوم بازپرسی دادسرا و شعبه ۱۰۱ کیفری ۲ در دادگستری برای این منظور تعیین شده که طبق گزارش های واصله ستاد پیشگیری از جرایم وقوع انتخاباتی به اقدامات مجرمانه داوطلبان نامزدها، اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق قانون رسیدگی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تحقق موفقیت در پیشگیری از جرایم انتخاباتی نیازمند تقویت و افزایش همکاری های هیات اجرایی، نظارت و دستگاه قضا به عنوان سه ضلع تعیین کننده سلامت این رویداد سیاسی و تحقق اقدامات برنامه ریزی شده در مقابله وقوع جرایم انتخاباتی است.

شریفی انتخابات را میدان مبارزه با دسیسه دشمنان اعلام کرد و گفت: معاندان همواره در انتخابات به دنبال نتایج عکس مورد نظر انتخابات هستند به گونه ای قبل و بعد از برگزاری این رویداد، با القای یاس و ناامیدی، مهندسی خواندن انتخابات و تحریم ، اتهام زنی به تایید صلاحیت افراد مورد تاکید و سایر موارد این مقوله را به حاشیه می کشانند.

وی گفت: تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی یکی از اقدامات نظام برای بستر سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب افراد اصلح و تاثیرگذار انتخابات مجلس های شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

رییس دادگستری ساوه، رصد و مداوم اقدامات، انتخاب تدابیر و تمهیدات پیشگیری از وقوع جرایم، ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد، تبیین برنامه عملی پیشگیرانه و نحوه اجرای آنها، هماهنگی تعاملی و به صورت مداوم با هیات اجرایی و نظارت و نهادهای مسوول از جمله اهداف تشکیل این ستاد است.

وی افزود: از دیگر اهداف تشکیل این ستاد توجیه و ارشاد و تشکل ها و احزاب، اطلاع رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون، ارتقای آگاهی مردم و کاهش وقوع جرایم و انعکاس رسمی اقدامات مجرمین به اشخاص ذی صلاح است.

شورای هماهنگی بررسی تخلفات در فضای مجازی تشکیل می شود

دادستان عمومی و انقلاب ساوه هم در این آیین گفت: انتخابات یک رویداد بسیار مهم سیاسی و اجتماعی است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در دوره های مختلف شاهد این مهم بودیم.

« محمودرضا سازنده» افزود: این امر حکایت از مردم سالاری نظام دارد که مردم به عینه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری در صحنه دخیل هستند و خودشان نمایندگان خود را برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در عرصه های مختلف انتخاب می کنند.

وی افزود: ما مکلف به پاسداری و حفظ آین آرمان هستیم و به همین خاطر دادستانی بر اساس وظایف خود در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی یک شعبه برای این منظور اختصاص داده و در کنار اقدامات پیشگیرانه به جرایم رسیدگی خواهد کرد.

سازنده با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از ابزارهای در اختیار نامزدها برای تبلیغ برنامه های خود است یادآور شد: برای پیشگیری از جرایم در این عرصه نیز شورای هماهنگی بررسی تخلفات با محوریت پلیس فتا تشکیل می شود.

وی گفت: دادستانی از این باب که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است با هرگونه جرم یا تخلف بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha