۳۰۰ روستای دارای تنش آبی و فاقد آب کرمانشاه بزودی وارد مدار می‌شوند
عکس آرشیوی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی آب شرب به روستاهای دارای تنش و فاقد آب شرب شروع شده و قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستای استان را در دست اجرا دارند که باتوجه به پیشرفت خوبی که حاصل شده این روستاها قبل از برنامه زمانی وارد مدار خواهند شد.

«رضا داودی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: باتوجه به تنش آبی بیشتر در بعضی شهرستان‌ها از جمله سرپل‌ذهاب، بیش از ۱۱۵ روستا در این شهرستان که به نوعی دارای تنش آبی هستند به صورت ویژه در دستور کار قرار دارند که بخشی از عملیات در شرف اتمام و بخشی هم در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: در یک سال اخیر بیش از ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری، ۲ هزار و ۱۰۰ متر مکعب مخزن و ۲ باب چاه حفر شده و با تکمیل این روستاها که در قالب جهاد آبرسانی توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف در دست اجرا و یا در حال تکمیل شدن است، ظرف سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بصورت کامل رفع تنش خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: شرکت آبفا در قالب ۲ تفاهم نامه که به همت و پیگیری‌های استاندار کرمانشاه و نماینده مردم شهرستان های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، بیش از ۸۶۰ روستای استان که به نوعی با مشکل کمبود آب مواجه هستند با رقم قراردادی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارند که بیش از ۲۰۰ روستای استان در این قالب، در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهند رسید.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha