امام جمعه بجنورد: شهرداری‌ها در تکمیل باغ موزه همکاری کنند

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: شهرداری ها برای توسعه و تکمیل بخش‌های مختلف باغ موزه دفاع مقدس استان که به عنوان یک مکان فرهنگی و ارزشی است، همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز یکشنبه در دیدار رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بجنورد توجه ویژه به حفظ و نگهداری باغ موزه دفاع مقدس را تکلیف انسانی و ملی مسوولان برشمرد و اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی ظرفیت خوبی برای استفاده گردشگران و خانواده ها محسوب می شود.

وی افزود: در همین راستا شهرداری ها برای تکمیل این طرح کمک کنند چرا که باغ موزه دفاع مقدس استان می‌تواند فضای خوبی را برای خانواده‌ها و به ویژه ارتباط برقرار کردن با قشر جوان و نوجوان ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: این موزه بر پایه معرفی واقعیت‌های دفاع مقدس، ایثارگری‌هایی که مردم در هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند و مبارزات دوران پیروزی انقلاب اسلامی احداث می‌شود، بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس در معرفی قطعه مهم از تاریخ انقلاب اسلامی نقش دارد گفت: همچنین این موزه به عنوان مرکزی برای آشنایی نسل‌های آینده با فرهنگ ایرانی اسلامی و انتقال آموزه‌های شهادت، ایثار، از خودگذشتگی، صبر و گذشت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد بنابراین تمامی ما در قبال ساخت و بهره برداری از آن مسوول هستیم و باید در این راستا هم افزایی داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش از رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواستار تدفین ۲ شهید گمنام در محل مصلی بجنورد شد.

باغ موزه دفاع مقدس محیطی فرهنگی و سالم برای نسل جوان

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس محیطی فرهنگی و سالم برای عموم مردم بوِیژه نسل جوان عنوان کرد.

سردار سرتیپ بهمن کارگر بیان کرد:در مجموع مساحت باغ موزه دفاع مقدس بجنورد ۱۲ هکتار است که یک هکتار آن اداری و مابقی مکانی فرهنگی و ظرفیتی برای برگزاری مراسم هایی از قبیل عزاداری ها و اعیاد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باغ موزه بخشی از ایثارگری ها و مجاهدت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد افزود: ساخت این مرکز ارزشی باید با هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها تسریع یابد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی از سال ۹۶ در زمینی با گستره ۱۲ هکتار آغاز شده و برای این مجموعه فرهنگی ساختمانی با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

این مجموعه تاکنون پیشرفتی ۴۰ درصدی داشته است که بنا بر برآورد مالی پیمانکار پروژه، اعتبار مورد نیاز برای افتتاح مرحله نخست آن حدود ۸۰ میلیارد ریال است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha