۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85190685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریان آب در مشگین‌شهر وصل شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85190685
جریان آب در مشگین‌شهر وصل شد

اردبیل - ایرنا - مدیر امور منابع آب مشگین‌شهر گفت: امروز در اثر رانش زمین جریان آب آشامیدنی مردم مشگین‌شهر به مدت چهار ساعت قطع و با ترمیم لوله‌های ترکیده شده دوباره وصل و وارد مدار شد.

ارسلان فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ترمیم از لوله‌های آب آسیب‌دیده از رانش زمین در این شهرستان خبر داد و افزود: به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه شکسته شدن خط انتقال بارها در این مسیر اتفاق افتاده و جریان آب آشامیدنی شهر هم قطع شده که برای سبک سازی حجم کوه در این مسیر اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: رانش زمین در محدوده سایت پرورش ماهی جهانگیرزاده و ۱۰ متر بالاتر از تصفیه‌خانه مشگین‌شهر اتفاق افتاده و در اثر آن ۴۰ متر لوله آب جابجا و با همکاری نیروهای آب منطقه‌ای بازسازی شد.

وی بر لزوم صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب تاکید کرد و گفت: شهروندان اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند با کمبود آب مواجه خواهند شد.

فرجی افزود: برای تامین آب آشامیدنی مشگین‌شهر تا سال ۱۴۲۵ اجرای طرح آبرسانی از سد اهلمان هم در دستور کار قرار گرفته و پیگیر هستیم ۶ میلیون متر مکعب آب با اخذ ردیف اعتباری از سد اهلمان به سد احمد بیگلو انتقال داده شود.

وی اظهار کرد: در صورت نبود مصرف بهینه آب تا تابستان امسال جیره‌بندی آب در شهرستان مشگین‌شهر محتمل است.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha