فرودگاه های مشهد و سبزوار برای اعزام زائران اربعین آمادگی دارند

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: فرودگاه‌های مشهد و سبزوار برای اعزام زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارند و فرودگاه سبزوار ویژه عملیات اربعین حسینی، تا پایان بازگشت زائران اربعین، امسال به‌صورت ۲۴ ساعته به مردم خدمات‌رسانی خواهد داشت.

محمود امانی‌بنی روز یکشنبه در نشست هماهنگی عملیات اربعین حسینی افزود: فعالیت رسمی فرودگاه‌های استان برای عملیات اربعین‌حسینی آغاز شده‌است.

وی اضافه کرد: هم اینک به‌صورت روزانه ۲۴ پرواز رفت و برگشت به مقصد عراق از فرودگاه مشهد انجام می‌شود و تا پایان عملیات اعزام و بازگشت زائران اربعین امسال، فرودگاه سبزوار ۲۴ ساعته خدمات رسانی دارد تا در صورتی که مشکلی برای فرودگاه مشهد رخ دهد، شرکت‌های هواپیمایی دغدغه و نگرانی از بابت اعزام زائران نداشته باشند و فرودگاه سبزوار جایگزین فرودگاه مشهد،خواهد بود.

مدیر حج و زیارت خراسان‌رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۲۰ هزار و ۳۰۶ نفر به‌منظور شرکت در مراسم اربعین‌حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۴۱ هزار و ۹۸۲ نفر از خراسان‌رضوی برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

جواد شاد افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، از خراسان‌رضوی ۳۵۰ هزار زائر در همایش عظیم اربعین‌حسینی شرکت کنند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha