رییس سازمان بازرسی کل کشور: رفع مشکلات پروژه آبرسانی به روستاهای لامرد پیگیری می‌شود

شیراز-ایرنا- رییس سازمان بازرسی کل کشور قول مساعد داد که رفع مشکلات پروژه آبرسانی به روستاهای مجاور منطقه ویژه اقتصادی لامرد را تا زمان اتمام آبرسانی کامل به روستاها از دستگاه‌های ذیربط پیگیری کند و به بازرس کل فارس برای نظارت بر تکمیل پروژه و انتقال شبکه آب‌رسانی به همه روستاهای منطقه ماموریت داد.

به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله خداییان یکشنبه در جریان بهره برداری از طرح آبرسانی به روستاهای مجاور منطقه ویژه اقتصادی لامرد قول مساعد داد که مشکلات و چالش‌های پیش روی این پروژه تا مرحله نهایی پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گفت: شهرستان‌های لامرد و مهر با توجه به ظرفیتی که دارند از استعداد لازم جهت رشد اقتصادی برخوردار هستند که تاکنون مغفول مانده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور: رفع مشکلات پروژه آبرسانی به روستاهای لامرد پیگیری می‌شود

رییس سازمان بازرسی کل کشور به برخی از ظرفیت‌های این منطقه از جمله نزدیکی به خلیج فارس و دریای عمان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این ظرفیت ها شایسته نیست که در این مناطق شاهد عدم برخورداری روستاها از آب آشامیدنی و بهداشتی باشیم، بر این اساس ضرورت دارد که مسئولان از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببرند.

خداییان با تاکید بر اینکه باید با کمک مسئولان و خیران زمینه رشد و توسعه روستاها را فراهم کرد، گفت: از این طریق می توان جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها را گرفت و دامداری و کشاورزی را رونق داد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور: رفع مشکلات پروژه آبرسانی به روستاهای لامرد پیگیری می‌شود

با حضور رییس سازمان بازرسی بخشی از طرح آبرسانی به روستاهایی مجاور منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بهره برداری رسید.

در جریان افتتاح این پروژه تعدادی از اهالی روستا به گفت‌وگوی چهره به چهره با رییس سازمان بازرسی پرداختند و خواستار تکمیل پروژه و آبرسانی به کل روستاهای منطقه شدند.

شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد از مجموعه های تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جنوب فارس و همجوار با ۲ استان هرمزگان و بوشهر (عسلویه) قرار دارد.

این منطقه با مساحت حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتارف در اسناد ملی و آمایش سرزمینی از جایگاه بارز و برجسته‌ای برای توسعه صنعتی کشور و تحقق جهش تولید محسوب می‌شود.

هدف از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لامرد، انتقال دانش فنی، جلوگیری از خام فروشی و خلق ارزش افزوده عظیم، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، افزایش توان صادراتی و تامین کالاهای اساسی و باکیفیت از طریق توسعه صنایع مادر و تکمیل زنجیره صنایع معدنی و تحقق اشتغال پایدار و رفع محرومیت مناطق پیرامونی است.

دولت در طول سال‌های اخیر زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف از جمله برق‌ و گاز را در این منطقه فراهم کرده و خط انتقال آب از خلیج فارس نیز واحدهای صنعتی مستقر در این قطب اقتصادی را از آب بی‌نیاز خواهد کرد.

اخیرا نیز طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان مهمترین سند چشم انداز توسعه این منطقه به تصویب کارگروه تخصصی شواری عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسید.

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد شامل بررسی مطالعات فنی و اقتصادی با استانداردهای بین‌المللی و برشمردن ظرفیت‌های بالقوه این کانون صنعتی، نقشه راه جدید برای توسعه این قطب بزرگ تجاری-صنعتی، تعیین کاربری‌ها، فضاها و نقشه‌ها، میزان شاغلان و بررسی محدودیت‌های طراحی و مطالعات در حوزه طرح‌های سرمایه‌گذاری، بررسی زیرساخت‌های آب، برق، گاز، مخابرات و سایر نیازهای صنایع و پیش نیازهای توسعه‌ای، جزییات افق آتی مرتبط با توسعه و بارگذاری صنایع و ظرفیت آنها است.

براساس طرح جامع پیشنهادی در افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز استقرار صنایع تولید آلومینیوم(۹۰۰ هزار تن)، صنایع بالادست آلومینیوم شامل آلومینا،کک،ذوب(۳۰۰ هزار تن)، صنایع سیمان(۲ میلیون تن)، تولید نیرو (۴ هزار مگاوات)، منیزیم (۶۰ هزار تن)، پایین دست و میان‌دست پتروشیمی (پنج میلیون تن)، پایین‌دست فولاد (۲/۵ میلیون تن)، پایین‌دست آلومینیوم (۶۰۰ هزار تن)، پایین‌دست سیمان (یک میلیون تن) در محدوده این کانون صنعتی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha