خراسان جنوبی در ۱۸ شاخص امنیتی رتبه برتر کشوری را دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: این استان براساس ارزیابی‌های کشوری از بین ۲۴ شاخص امنیتی در ۱۸ شاخص حایز رتبه برتر کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد شریف گلچین روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با رسانه‌های استان که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: با تلاش قابل تقدیر دستگاه‌های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی در حال حاضر خراسان جنوبی از استان‌های امن کشور است و تلاش‌ها بر این بوده که با همراهی مردم این وضعیت استمرار داشته باشد.

وی گفت: امنیت و اقتصاد ۲ مولفه اصلی در حوزه زیرساخت‌های مرزی بوده و در این زمینه تاکنون با پیگیری استاندار خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: ارتش و مرزبانی در ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی و افغانستان مستقر هستند و علیرغم بی ثباتی در کشور افغانستان، استان امن است و بالاترین ضریب امنیتی را دارد.

وی گفت: مشارکت در کاهش آسیب های اجتماعی و امنیتی مهم بوده و انتقال درست داده‌ها از سوی رسانه به مخاطب و نقش آفرینی فعال در کاهش این آسیب‌ها مورد انتظار است.

گلچین ۲ مولفه مرزی و کویری بودن خراسان جنوبی را یادآور شد و گفت: در نتیجه اضلاع امنیتی استان و هدایت گری استاندار خراسان جنوبی با همراهی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، امنیت و اقتصاد مرزها به نحو مطلوب دنبال می‌شود و از فرصت های اقتصادی بهره گیری شده است.

وی عنوان کرد: براساس اعتباری که سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد، ۵۰۰ میلیارد ریال برای امنیت و عمران مرز در استان هزینه شده است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: گاز رسانی تمامی پایگاه ها و برجک‌های مرزی در حال انجام است که تا هفته دولت به بهره برداری می رسد و چهار مجتمع آبرسانی در نوار مرزی در حال ساخت است.

امنیت و اقتصاد از برنامه‌های اصلی در حوزه مرز خراسان جنوبی است

وی با بیان اینکه برق رسانی به سراسر نوار مرزی استان انجام شده افزود: اهتمام دولت بر این است که علیرغم همه مشکلات، امنیت پایدار را برقرار کنند و همت شده که اعتبارات حوزه مرزی به سمت ایجاد زیرساخت ها سوق داده شود.

گلچین عنوان کرد: در حوزه هوشمندسازی مرز نیز اتفاقات خوبی رقم خورده و مشکل خاصی نداریم، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان است و ۵۰ کیلومتر از مرزهای مشترک استان سیستان و بلوچستان با افغانستان در کنترل عملیاتی مرزبانی استان است که جمعا ۳۸۱ کیلومتر می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۲ منبع از جمله طرح تقویت امنیت ملی و تکمیل راه های مرزی اعتبار دریافت می کنیم گفت: این اعتبارات با رعایت مقررات و اصول فنی در پروژه های مربوطه هزینه می شود.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای تثبیت و نگهداشت جمعیت هم اعتبارات خوبی در ۲ سال اخیر ابلاغ شده و ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است همچنین مبلغ قابل توجهی علاوه بر این اعتبار به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار کرد: با همه سختی ها به خصوص در حوزه ورود متجاوزین مرزی وضعیتی خوب داریم و آمار در کمترین سطح و تعداد بوده لذا همه تلاش بر این است که امنیت در استان برقرار باشد.

گلچین با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: انتظار است در چهار رکن انتخابات شامل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت رسانه ها همکاری خوبی داشته باشند و استان خراسان جنوبی همیشه رتبه برتر و شاخص داشته است.

وی ادامه داد: امید آفرینی برای افزایش مشارکت در انتخابات از مهمترین انتظاراتی است که رسانه ها باید به آن پاسخ در خور بدهند.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات اسفند ماه در دستور کار است و فراهم ساختن شرایط امن برای این رویداد اهمیت ویژه دارد.

وی همچنین گفت: با تلاش های صورت گرفته در دهه اول محرم و مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان علیرغم همه تهدیدات، این مراسم در کمال امنیت و با شکوه در جای جای استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha