اخبار پلیس کرمانشاه: از توقیف ۵۵ دستگاه ماینر تا دستگیری کلاهبردار واحدهای آپارتمانی

کرمانشاه - ایرنا - ماموران انتظامی استان کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۴ فقره سرقت در کرمانشاه، ۵۵ دستگاه ماینر غیرمجاز را توقیف، کلاهبردار پیش فروش واحدهای آپارتمانی و عاملان نزاع دسته جمعی در کرمانشاه و سارق حرفه‌ای در کنگاور را دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری شخصی خبر داد که به بهانه پیش فروش آپارتمان در شهر کرمانشاه از ۲۶ نفر مبلغ ۲۳۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سردار «مهدی حاجیان» در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: پس از اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی که در کار ساخت و ساز مسکن فعالیت دارد با جلب اعتماد آن ها و به بهانه پیش فروش تعدادی آپارتمان با قیمت مناسب و تحویل در موعد مقرر، مبالغ زیادی از آن ها دریافت کرده و سپس متواری شده است.

وی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی کاراگاهان پلیس آگاهی نشان می داد فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد شاکیان، مبالغ هنگفتی به بهانه پیش فروش آپارتمان اخذ و هر واحدی را به ۲ تا چهار نفر به صورت قولنامه ای فروخته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: با جمع بندی این اطلاعات، کاراگاهان اقدامات فنی و تخصصی خود را برای دستگیری متهم متواری آغاز و با کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در یکی از شهرستان های کرمانشاه شدند.

سردار حاجیان تصریح کرد: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه وی و هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این شخص را دستگیر و ضمن توقیف یک دستگاه خودرو سواری، وی را به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

وی ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی ها به کلاهبرداری از ۲۶ نفر به مبلغ ۲۳۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال اعتراف و پس از تکمیل پرونده برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۳۸۴ فقره سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۳۸۴ فقره سرقت درنیمه نخست مرداد امسال توسط ماموران پلیس مرکز استان خبر داد و گفت: علاوه بر کشف این تعداد سرقت، ۲۵۲سارق دستگیر و ۳۵قاچاقچی کالا دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ «علیرضا دلیری» با اشاره به کشف حدود ۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر، از دستگیری ۲۳۸ قاچاقچی و خرده فروش و جمع آوری تعدادی معتاد متجاهر خبر داد.

وی همچنین با اشاره به کشف مقدار قابل توجهی انواع کالای قاچاق با تلاش ماموران پلیس، گفت: توقیف ۴۰۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

سارق حرفه ای در دام پلیس آگاهی کنگاور

فرمانده انتظامی کنگاور گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی، سارق اماکن خصوصی و نیمه کاره در این شهرستان با ۱۹ فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ "حیدر حق جویان" اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی کنگاور پس از چند روز تلاش شبانه روزی موفق به شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی و نیمه کاره در این شهرستان شدند.

وی افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی ها به ارتکاب ۱۹ فقره سرقت در شهرستان کنگاور اعتراف کرد.

سرهنگ حق جویان ادامه داد: در این رابطه پرونده ای تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

توقیف ۵۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهر کرمانشاه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سردار "محمد رستمی" اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبنی بر نگهداری تعدادی ماینر غیرمجاز توسط ۲ نفر در یکی از محلات شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری ماینرهای غیرمجاز شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی های به عمل آمده ۵۵ دستگاه ماینر که طبق نظر کارشناسان ارزش آن ها به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می رسید، کشف شد.

سردار رستمی در پایان از دستگیری ۲ نفر در این راستا و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha