۲۷ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش پزشکی خانواده روستایی هستند

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۲۶.۷۸ درصد جمعیت زیر پوشش سامانه پرونده سلامت این دانشگاه در خراسان رضوی تحت پوشش طرح پزشکی خانواده روستایی قرار دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد حسن درخشان روز دوشنبه افزود: هم اکنون پنج میلیون و ۳۳۹ هزار نفر زیر پوشش سامانه پرونده سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که از این تعداد یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر تاکنون زیر پوشش طرح پزشکی خانواده روستایی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: برای سایر ساکنان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که سه میلیون و ۹۰۹ هزار نفر هستند در چهار مرحله خدمات حوزه پزشکی خانواده شهری تعریف شده است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در برنامه ملی سلامت خانواده، تامین مراقبان سلامت و نیروهای داوطلب بخش خصوصی با همکاری سازمان بیمه براساس جمعیت هر منطقه در نظر گرفته می‌شود.

درخشان افزود: این طرح در مرحله اول در شهرستانهای قوچان، کاشمر و بردسکن اجرایی می شود و حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: به منظور آموزش نیروهای مراقب سلامت، افرادی که از طریق سامانه http://salamat.gov ثبت نام کرده‌اند در اولویت اول در قالب سهمیه نیروهای طرح و لایحه مراقب سلامت جذب می‌شوند که تاکنون حدود ۴۰ نفر جذب شده اند تا در قالب نیروهای طرح و لایحه به کارگیری شوند و آموزش اولیه را دریافت کنند.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و راه‌اندازی پایگاه سلامت برای زیر پوشش قرار دادن هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت توسط مراقب سلامت، از جمله اقدامات طرح پزشکی خانواده شهری است و مراقبان سلامت، کارشناسان مامایی، بهداشت سلامت و خانواده به فراخور استقبال عمومی جذب این طرح می‌شوند.

درخشان افزود: مرحله دوم اجرای طرح پزشکی خانواه شهری برای شهرستانهای درگز، چناران، گلبهار، سرخس، فریمان، تایباد و خواف اجرایی می‌شود و مراحل بعد در آینده نیز اعلام خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha