۷۰۴ مورد بازرسی از اصناف اشنویه انجام شد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: امسال با تشدید بازرسی از سطح بازار با اولویت کالاهای اساسی، ۷۰۴ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شد.

حسین حاجی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این بازرسی‌ها اصناف متخلف این شهرستان به پرداخت بیش از چهار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی ادامه داد: در قالب این بازرسی‌ها، ۵۴ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گرانفروشی، احتکار و دیگر موارد از سوی گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه شهرستان برای صنوف متخلف تشکیل شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه اضافه کرد: بیشتر پرونده‌های تخلف در خصوص احتکار، کم فروشی، گرانفروشی و عرضه نکردن کالا در رسته‌های نانوایی، لبنیات و اغذیه فروشی در بازار بوده است.

حاجی یادآور شد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

وی در خصوص حوزه صنایع این شهرستان گفت: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۲۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ واحد فعال و چهار واحد نیمه فعال و یک واحد راکد است که با پیگیری‌های صورت گرفته احیای واحدها و رفع مشکلات در اولویت است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه اظهار کرد: تاکنون در این شهرستان ۱۳ هزار ۶۱۷ کارت الکترونیکی بازرگانی صادر و تحویل مرزنشینان شده‌ و ۲ هزار و ۵۱۲ کارت سرپرست خانوار در این حوزه نیزآماده چاپ است.

شهرستان اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha