۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85191899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی وزش باد و خیزش گرد و خاک در لرستان

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85191899
پیش بینی وزش باد و خیزش گرد و خاک در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: رگبار پراکنده باران، وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده های قابل انتظار استان تا پایان هفته جاری هستند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور روز دوشنبه بیان کرد: از سه شنبه تا چهارشنبه هفته جاری، شرایط ناپایداری در استان حاکم است و ابرناکی، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، تندبادهای لحظه ای و احتمال خیزش گرد و خاک از مخاطرات این پدیده خواهد بود.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این پدیده در نیمه شرقی و تا حدودی شمال استان است اظهار داشت: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، سقوط اشیا، احتمال خسارت به بخش کشاورزی و باغی، خسارت به برخی سازه ها مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی و کاهش میدان دید افقی از دیگر مخاطرات این پدیده است.

وی با تاکید بر عدم توقف در حاشیه مسیل ها و خشکه رودها و صعود به ارتفاعات با توجه به احتمال صاعقه ادامه داد: عدم چرای دام در نواحی کوهستانی، تسریع در برداشت و جمع آوری محصولات زراعی و باغی و استفاده از ماسک برای گروه های حساس و بیماران در صورت بروز گرد و خاک به شهروندان توصیه می شود.

مرادپور گفت: وقوع شرایط ناپایدار پیش بینی شده غالبا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha