۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85191966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری‌های چندوجهی تهران و اسلام‌آباد تقویت می‌شود

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آن کشور گفت: تهران و اسلام‌آباد برای تقویت همکاری‌های چندوجهی به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی به توافق رسیدند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، ممتاز زهرا امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: حسین امیرعبداللهیان طی سفر هفته گذشته خود به اسلام‌آباد دیدارهای مهم و سازنده‌ای با مقامات ارشد پاکستان از جمله نخست وزیر و وزیر امور خارجه انجام داد. ‌

وی افزود: همگرایی‌های عمده‌ای میان تهران و اسلام‌آباد درباره طیف وسیعی از مسائل از جمله ارتباطات منطقه‌ای و مقابله با اسلام هراسی وجود داشت و دو طرف توافق کردند که همکاری های چند بعدی خود در تجارت و اقتصاد، انرژی، و فرهنگ و هنر را تقویت کنند.

ممتاز زهرا اظهار داشت: در جریان سفر امیرعبداللهیان سه سند کلیدی و تفاهمنامه میان ایران و پاکستان امضا شد که شامل برنامه پنج ساله همکاری تجاری (۲۸-۲۰۲۳) است که هدف تجاری دوجانبه ۵ میلیارد دلاری را تعیین می کند.

وی افزود: تفاهمنامه دو کشور رفع موانع تجارت دوجانبه، نهایی کردن قرارداد تحارت آزاد و ایجاد پیوندهای نهادی بین بخش های خصوصی مربوطه را در اولویت قرار می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: طرفین در مورد بازگرداندن محکومان در زندان های یکدیگر، آزادی همه ماهیگیران بازداشتی، چشم پوشی از جریمه های اعمال شده بر آنان و آزادی شناورهای دو طرف به تفاهم رسیدند.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایران به کراچی گفته که سند همکاری اقتصادی و تجاری بین اتاق‌های بازرگانی تهران و کراچی نیز امضا شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یازدهم مرداد در سفری رسمی به اسلام‌آباد با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش و روسای مجالس ملی و سنای دیدار کرد. وی همچنین در سومین روز از سفر خود، به کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان رفت.

وی در شهر کراچی به کراچی ضمن ادای احترام به بنیان‌گذار فقید پاکستان و همچنین رونمایی از نام گذاری خیابانی در پاکستان به نام امام خمینی (ره)، با بازرگانان و تجار پاکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha