افزون بر ۶ هزار خیر با بنیاد آبشار عاطفه‌های خراسان‌شمالی همکاری می‌کنند

بجنورد- ایرنا- مدیر مسوول امور ثبت بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در خراسان شمالی گفت: اکنون ۶ هزار و ۱۰۰ نیکوکار با این موسسه خیریه همکاری می کنند که هزار و ۳۰۰ خانوار از کمک های آنها بهره‌مند می‌شوند.

افسانه امیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد خانوار؛ ۲۵۰ خانوار در شهرستان بجنورد، ۲۴۳ خانوار در شیروان، ۱۲۰ خانوار در فاروج، ۹۳ خانوار در جاجرم، ۲۵۶ خانوار در آشخانه، ۲۲ خانوار در شهرستان گرمه و ۳۶ خانوار در شهرستان اسفراین هستند.

وی با بیان اینکه کمک نیکوکاران با توجه به نیت آنها عملی می شود خاطرنشان کرد: به طور میانگین سالانه ۴۰ میلیارد ریال کمک نیکوکاران در این موسسه است.

امیرخانی اهدف این موسسه خیریه را کمک به رفع مشکلات معیشتی افراد نیازمند، تامین جهیزیه برای نوعروسان همراه با برگزاری مراسم جشن جهیزیه و گلریزان، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی در قلب خانواده های نیازمند، جلب مشارکت های مردمی و خدمات نقدی و غیر نقدی در قالب سبد کالا عنوان کرد.

وی، این موسسه را یک سمن خیریه برشمرد و گفت: سازمان مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه ها یک مجموعه غیر دولتی است که در کنار نهادهای کمیته امداد و بهزیستی با ارایه خدمات و فقرزدایی در ابعاد مختلف فعالیت دارد و این نهاد مردمی بدون بودجه و امکانات دولتی است.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و از این تعداد؛ ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

خراسان شمالی با یک میلین نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha