۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1062
کد خبر: 85192096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 85192096
رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس

تهران- ایرنا- نشست رونمایی از سه کتاب «حافظان مکتب سلیمانی»، «میرزای خوشبخت» و «روایت نفس‌های سوخته» دوشنبه ۱۶ مرداد در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی تن مشاور وزیر ارشاد در امور جانبازان و ایثارگران گفت: قدم گذاشتن در حوزه ایثار و شهادت بسیار ارزشمند است. دنیای غرب که سال‌ها است شعار می‌دهد و حقوق بشر را در بوق و کرنا می‌کند، درکی از فرهنگ دفاع مقدس ما ندارد.

فرهنگ ایثار و شهادت یعنی دادن حق خود به دیگران و این کجا جز در مکتب و شیعه و ولایت مداری مشهود است.

محمود دامغانی، نویسنده کتاب «حافظان مکتب سلیمانی» با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی گفت: حضرت آقا در سال ۹۸ فرمودند سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز نگاه کنید آن وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد.

وی افزود: در طول تاریخ تحریف یک اتفاق، یک مکتب، زمانی است که زیبایی‌های آن را بیان نمی‌کنیم. حافظان مکتب سلیمانی با دلنوشته دوستان و یاران شهید من جمله دست خط سردار اسلام شهید، مصطفی ایزدی منتشر شد و جلد اول را سال گذشته تحویل دادیم.

دامغانی گفت: حاج قاسم را در کلام ولایت و عرفا و نگاهی به مدریت جهادی حاج قاسم بنا به سیره و سنت پیامبر و جنگ‌هایی که در زمان پیامبر انجام شد، بررسی کردیم البته قصدم تشبیه نیست.

نویسنده کتاب حافظان مکتب سلیمانی ادامه داد: حضرت آقا حاج قاسم را یک انسان مخلص و شریف می‌دانند. عزت حاج قاسم معجزه الهی بود که در زمان ما اتفاق افتاد حاج قاسم حلقه حفاظت و امنیت از کشور را به آن طرف مرز برد.

پایه‌ریزی کتابخانه اصلی حاج قاسم جزو برنامه‌ریزی اصلی ماست که می‌خواهیم از حمایت خانه کتاب هم بهره‌مند شویم.

او افزود: ما قصد داریم مجموعه ناشران و نشر را عضو پایگاه مقاومت کنیم، تنها کسانی که می‌توانند مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند بسیجیان هستند. حاج قاسم قهرمان بین المللی است ما می‌خواهیم این قدر شناخته شود. امیدوارم در دنیا پرچم حاج قاسم را بلند کنیم.

حسین بردبار یزدی نویسنده کتاب «روایت نفس‌های سوخته» مطرح کرد: خدارا شاکرم که فرصتی را فراهم کرد تا بتوانم برخی مشکلات جانبازان شیمیایی را در این کتاب جمع‌آوری کنم. برگزاری دو دوره همایش شهید سلیمانی در کرمان فرصت خوبی بود با این عزیزان همکلام شوم. این کتاب به نوعی حرکت در مسیر توصیه امام خمینی است که فرمودند امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

داوود غیاثی راد نویسنده کتاب «روایت نفس‌های سوخته» نیز گفت: ما زمانی که به اتفاق خبرنگاران دفاع مقدس به کرمان رفتیم حاج قاسم زنده بود و از نمایشگاهش درباره والفجر ۸ دید کردیم. درباره جانبازان شیمیایی با حاج قاسم صحبت کردیم. در همان سفر در بزرگداشت شهید رهبر در جمع رزمندگان و خبرنگاران تصمیم گرفتیم جلد یک را کار کنیم. موضوع این کتاب از سفرنامه کرمان ما است.

وی افزود: دومین کتاب روایت ادامه همان برنامه است که به همت لوح موسوی در دیدار جانبازان در کرمان انجام شد. سردار محمد میرجانی که فرمانده خود من هم بود در مراسم حضور داشت و او هم مانند حضرت آقا از ناحیه دست مجروح شد. این جانباز عزیز هم در این کتاب خاطراتی دارد. سردار میرجانی معاون عملیات شهید زین‌الدین بوده و انسانی بسیار بی ادعا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha