۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبر: 85192132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروان پیاده‌روی اربعینی مشهد در میان استقبال مردم وارد ایذه شد

اهواز- ایرنا - کاروان پیاده روی اربعینی مشهد روز دوشنبه در میان استقبال پرشور مردم متدین و مومن ایذه وارد این شهر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کاروان اربعینی که ابتدای ماه محرم حرکت حسینی خود را از مشهد آغاز کرده بود قصد دارد پس از عبور از شهرهای مسیر استان، از طریق مرز بین‌المللی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز عبور کرده و همزمان با اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی (ع) خود را به کربلای معلی برساند.

کاروان اربعینی مشهد هنگام ورود به شهر ایذه مورد استقبال مردم و هیات‌های مذهبی این شهرستان قرار گرفتند.

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان به عنوان کمیته اسکان و تغذیه ستاد ویژه اربعین به منظور اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی از ابتدای چهار گلوگاه ورودی به استان و در ۱۷ شهر مسیرهای منتهی به پایانه های شلمچه و چذابه بیش از ۳۰۰ مرکز اسکان شامل مدرسه، مسجد، حسینیه و اردوگاه آماده سازی برای پذیرش زائران آماده کرده است.

به گفته حجت الاسلام سید محمود موسوی رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات خوزستان، اربعین امسال حدود یک هزار موکب در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه و شهرک های اربعینی در این ۲ مرز فعال خواهند شد.

موکب های اربعین در خوزستان از ابتدای ماه صفر برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می شوند و تا زمان بازگشت کامل زائران ، خدمت رسانی به دوستداران حضرت سیدالشهدا(ع) را ادامه خواهند داد.

براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ هجری شمسی مطابق با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

امسال در عراق ۱۶ شهریور روز اربعین حسینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha