تمایل به سرمایه گذاری در صنعت و کشاورزی سراب افزایش یافته است

تبریز- ایرنا - فرماندار شهرستان سراب با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در عرصه های مختلف گفت: کشاورزی و صنعت این شهرستان که از نقاط قوت آن در توسعه اقتصادی است در گذشته مورد غفلت واقع شده است ولی در دولت سیزدهم ۱۱ سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این شهرستان ابراز تمایل کردند.

به گزارش ایرنا، علی جهانی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: متاسفانه به رغم ظرفیت‌هایی که در شهرستان وجود دارد در گذشته توجهی به موضوع سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان نشده است.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تاکید رئیس جمهور بر رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید و همچنین تقویت مزیت ها، کارگروهایی در شهرستان تشکیل شد که نتیجه آن ابراز تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در این شهرستان است.

جهانی اضافه کرد: به عنوان نمونه در بخش دامداری پنج مورد درخواست جواز شده که ظرفیت مجموع آنها ۳۴ هزار راس است که رقمی قابل توجه و بی‌نظیر در کشور است.

وی همچنین ادامه داد: در حوزه گلخانه‌ای نیز ۱۲۰ هکتار سرمایه‌گذاری شده است.

وی به حضور ۱۱ سرمایه‌گذار در شهرستان در ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد گفت : به دنبال رفع موانع و فراهم کردن زمینه حضور آسان سرمایه‌گذاران در شهرستان و در نتیجه توسعه آن هستیم.

جهانی همچنین به اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان اشاره کرد و گفت: راهسازی در ۲۵ مسیر روستایی در دست اجراست که یکی از اقدامات مهم دولت در محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت درمان ۱۵ خانه بهداشت در شهرستان در دست ساخت است و این نشان دهنده توجه دولت به همه نقاط کشور است.

صنعت و کشاورزی سراب در گذشته مغفول مانده است/ابراز تمایل ۱۱ سرمایه گذار برای سرمایه گذاری

جهانی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن برای وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها در کشور اشاره کرد و گفت : رسانه‌ها نقش مهمی در انعکاس واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور و شهرستان‌ها دارند و باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود در این مسیر استفاده کنند.

فرماندار سراب همچنین از احداث فاز دوم کارخانه نساجی سیما بافت آذربایجان خبر داد و گفت: فاز دوم این کارخانه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

جهانی با بیان اینکه فاز دوم این کارخانه شامل سالن های بافندگی و رنگرزی است افزود: ۵۰ دستگاه بافندگی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده و جهت نصب سوله های این سالن ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه جهت تکمیل این طرح افزون بر چهار هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد گفت: با بهره برداری از فاز دوم این کارخانه برای ۵۰۰ نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد می شود.

وی همچنین با اشاره به بازسازی سالن ریسندگی این کارخانه افزود: این سالن در فروردین ماه سال ۸۷ دچار حادثه آتش سوزی شده بود که با صرف هزینه ای افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال بازسازی شده و هم اکنون دارای ۱۰۵ هزار دوک ریسندگی است.

فرماندار سراب با اشاره به تلاش های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای بازگشت دوباره این کارخانه به چرخه تولید افزود: از یکسال گذشته برای احیای این واحد تولیدی تلاش شده و تعداد کارگران این واحد از ۵۷ نفر به ۲۲۰ نفر رسیده است.

جهانی ادامه داد: هم اکنون در این واحد تولیدی روزانه ۱۵ هزار مترمربع انواع پارچه های شلواری، پیراهنی و مانتو یی تولید و روانه بازار می شود.

گفتنی است کارخانه سراب بافت تا سال ۸۷ با تعداد بیش از ۶۰۰ کارگر در سه شیفت کاری فعالیت می کرد که بعد از حادثه آتش سوزی این واحد تولیدی تعطیل شده بود.

فرماندار سراب همچنین از پیشرفت ۹ درصدی کشتارگاه‌های دام و طیور سراب خبرداد و گفت: ظرفیت این کشتارگاه، کشتار چهار هزار قطعه مرغ در ساعت است و تا هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای احداث این کشتارگاه طیور بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از آن برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم می‌شود.

جهانی ادامه داد: کشتارگاه در حال احداث در سراب ششمین کشتارگاه بزرگ استان است و این طرح نیز با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که علاوه بر شهرستان سراب به شهرستان‌های همجوار نیز ارائه خدمات خواهد کرد.

به گزارش ایرنا خبرنگاران حاضر در این نشست خبری قبل از حضور در آن از ۶ واحد تولیدی که احیا شده یا به تازگی به چرخه تولید وارد شده بودند بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha